قم/

کتاب «امام حسین (ع) در آینه کلمات شهید مطهری» منتشر شد

کتاب «امام حسین (ع) در آینه کلمات شهید مطهری» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب «امام حسین (ع) در آینه کلمات شهید مطهری» از بخش‌هایی مانند امام حسین (ع) و زیبایی‌ها، اصلاح‌طلبی راستین، قصه عروج، امام حسین (ع) و آینده، پاسداشت قیام امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب (س) تشکیل شده است.

استاد شهید مرتضی مطهری از شخصیت‌های بارز علمی و فرهنگی است که در زمینه‌های گوناگون، موفقیت‌های ارزنده‌ای به دست آورد. صفا، معنویت و عشق به قرآن و اهل‌بیت (ع) در سراسر وجودش موج می‌زد. وی از دور به منطق و از میانه راه به فلسفه و حکمت شبیه بود ولی از نزدیک عین عرفان بود.

این اثر کلمات کوتاه و برگزیده از همه آثار استاد شهید مطهری است که برای کمک به بازشناسی شخصیت و قیام خونین سیدالشهدا (ع) و جلوگیری از انحراف در این خصوص، گردآوری شده است.

چکیده‌ای برای بخش‌های داخلی کتاب، به عنوان ورودی تدوین شده تا خواننده با آگاهی اجمالی به مطالعه بخش مربوطه بپردازد و به مفاهیم و محتوای آن‌ها نزدیک‌تر شود و راحت‌تر با آن‌ها پیوند برقرار کند.

مولف این کتاب معتقد است سجده‌ای که سیدالشهدا (ع) نزدیک به زمان شهادتشان در گودال قتلگاه داشت، تصویری نمادین از «عظمت آزادی» انسان است از این‌رو قتلگاه وی را «جلوه‌گاه رهایی» و آن دردانه را «شُکوه رهایی» می‌دانیم.

کتاب «امام حسین (ع) در آینه کلمات شهید مطهری» توسط محمدهادی فلاح گردآوری و تنظیم شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسیده است./س

برچسب ها: قم ، کتاب ، امام ، حسین ، کلمات ، شهید ، مطهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.