مذهب باعث بازبینی عقایدمان می شود

یک روان شناس گفت: رشد باورهای مذهبی باعث می شود که فرد اعتماد به نفس بیش تری داشته باشد.

غضنفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نوجوانان دنبال نوعی فلسفه و دلیل برای زندگی خود هستند و آن را در مذهب می یابند و یک تکلیف که جامعه بر افراد واگذار می کند، دست یابی به فلسفه زندگی یا اصولی متعلق به یک مکتب است که از طریق این مکتب یا جهت فکری بتواند تصمیمات مهم زندگی اش را بگیرد و بتواند به سوالات ذهن کنجکاو خود پاسخی بدهد زیرا پاسخ برخی سوال ها را تنها مذهب می تواند بیان کند مانند حقایق و دنیای پس از مرگ.

وی در ادامه افزود: رسیدن به یک شناخت از زندگی و احساس تعلق کردن به گروه یا مکتب فکری و روحی مهمترین جنبه ی شکل گیری هویت و شخصیت است چرا که تعلق خاطر داشتن به یک مکتب دینی را برای نوجوان به وجود می آمدوتا شخصیت او منسجم و آماده شود زیرا مذهب و کلاً ادیان به رفع بحران هویت افراد کمک می کنند زیرا مذهب به مهم ترین سوالات نوجوان، یعنی از کجا آمده ام؟ چه کسی هستم و به کجا خواهم رفت و خیلی سوالات دیگر پاسخ می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراط یا تفریط در باورهای مذهبی باعث شکل گیری نوعی بی توجهی به سایر زمینه ها می شود و موجب باز بینی نوجوان در الگوهای رفتاری او می شود بی توجهی به زمینه های دینی باعث می شود که نوجوان در هویت یابی خود و شخصیت و اهدافش دچار تردید و سرگردانی شود./
انتهای پیام/
برچسب ها: فلسفه ، زندگی ، تکلیف ، جامعه ، مکتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار