چگونه با غذا "ساعت بدنمان" را به عقب بيندازيم

پژوهشگران به نتایج جدیدی در خصوص لزوم خوردن هر 3 وعده اصلی غذایی در طول روز برای سلامت افراد پی برده اند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دریافتند که حذف هر یک از "وعده های غذایی" می تواند باعث بروز بیماری های مختلف در افراد شود.

گفتنی است براساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته مردانی که صبحانه نمی خورند با احتمال 27 درصد امکان دارد که دچار "حملات قلبی" شوند.

بررسی ها نشان می دهند خوردن وعده غذایی صبحانه به صورت کامل باعث حفاظت در مقابل چاقی و "اضافه وزن" در افراد شود اما در عین حال دلیلی برای نخوردن وعده غذایی ناهار نمی باشد.

پژوهشگران دریافته اند که خوردن غذا در وعده های غذایی مختلف در ساعت غیر متعارف می تواند باعث به هم ریختن "ساعت بیولوژیکی بدن" شود.

پژوهشگران دریافته اند که افرادی که وعده غذای صبحانه را به طور کامل می خوردند اما در وعده های غذایی دیگر کم غذا می خورند با افت قند خون و "کاهش قوای جسمانی" مواجه می شوند و در عوض خوردن وعده های غذایی به طور کامل با خوردن "تنقلات غیر سالم" سعی در جبران گرسنگی خود می کنند.

خوردن صبحانه به طوری کامل در طول روز باعث کاهش اشتها می شود و افزایش سوخت و ساز را باعث می شود اما در عین حال نخوردن وعده های غذایی دیگر می تواند باعث چاقی و علاقه به خوردن غذاهای چرب و شیرین در افراد شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار