همدان/

توجه به امر به معروف اصل عزادارهای حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: اصل عزاداری حسینی در توجه به امر به معروف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام علی دشتکی گفت: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، با ایثار و از خودگذشتگی، بنای جامعه اسلامی را پایه‌گذاری کرد.
وی با بیان اینکه باید پیرو راه امام حسین(ع) بود، بیان داشت: با توجه به اینکه مردم در ماه محرم به شکل همگانی به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند، همین بحث موجب شده تا دشمن به دنبال نقاط ضعفی باشد که از طریق آن با وارد کردن فرهنگ خرافی اصل پیام عاشورا را تحت‌ شعاع قرار دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به استفاده از ابزار آلات مختلف در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) عنوان کرد: از گذشته‌های دور تا کنون استفاده از ابزارآلات مختلف مانند پرچم و علم در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) استفاده می‌شده، اما امروزه شاهد ظهور ابزار جدیدی در هیئات مذهبی عزاداری هستیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از این ابزار‌ها، علامت‌هایی هستند که در هیئات مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید جلوی استفاده از آن را گرفت.
دشتکی افزود: این علامت‌ها منفذی برای ورود برخی خرافات و انحرافات به دستجات عزاداری شده است.
وی تصریح کرد: در عزاداری‌ها به اصل موضوع که ترویج امر به معروف و نهی از منکر است کمتر پرداخته می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ابراز داشت: مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید به انتقال اصل پیام عاشورا دقت داشته باشند و نگذارند فرهنگ خرافی به این مراسم وارد شود./س
برچسب ها: امر ، اصل ، عزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.