محسنی‌ثانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح انسداد مرزها در غرب و شمال غرب کشور اجرا می‌شود/ برنامه سفرهای آتی کمیسیون امنیت ملی

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشریح سفرهای آتی این کمیسیون گفت: طرح انسداد مرزها در غرب و شمال غرب کشور نیز با جدیت اجرا خواهد شد.

محمدرضا محسنی‌ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفرهای اخیر این کمیسیون به مناطق مختلف کشورمان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه کمیسیون امنیت ملی در پی سفرها انجام می‌دهد، بررسی میدانی از وضعیت انسداد مرزها و چگونگی فعالیت‌هایی که در مرز انجام می‌گیرد، است.

وی افزود: در سفرهای گذشته چه در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و چه در سفر به مرزهای غرب و شمال غرب کشور اشکالاتی به نظر می‌رسید و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بخشی از مشکلات مرتفع شده است.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: در شرق کشور بحث قاچاق مواد سوختی به خصوص گازوئیل خیلی مطرح بود، با تدابیری که اندیشیده شد اقداماتی صورت گرفته و بخش عظیمی از این مشکل حل شده است.

نماینده سبزوار اظهار داشت: تقریبا در این زمینه موفق به ساماندهی شده‌ایم و چندین دستگاه ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد بیشتر مرزها به شرق کشور اعزام شده است.

وی در ادامه گفت: انسداد مرزهای شرق کشور هنوز کامل نبوده و باید موضوع انسداد مرزها به صورت کامل صورت بگیرد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: از آنجایی که این جلسات با حضور مسئولان مربوطه انجام می‌شود و مسائل و مشکلات موجود به صورت جدی پیگیری می‌شود بنابراین در راستای رفع مشکلات، اقدامات لازم سرعت بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه منجر به رفع مشکلات خواهد شد.

محسنی‌ثانی در ادامه به ضرورت احداث دیوار مرزی در مرزهای غرب و شمال غربی کشور اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع در دستور کار است و به صورت جدی انجام خواهد شد.

نماینده سبزوار در پاسخ به این پرسش که سفر بعدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کدام منطقه کشورمان خواهد بود، تصریح کرد: بنا داریم سفر بعدی را در شرق کشور انجام دهیم چرا که سفر سیستان و بلوچستان در مرزهای جنوب شرقی کشور بود ولی هنوز بخشی از خراسان جنوبی و خراسان رضوی باقیمانده است.

وی اظهار داشت: انشاءالله اگر فرصتی پیش بیاید به خراسان شمالی هم سفر خواهیم کرد.

اضافه می‌شود؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای وظایف ذاتی خود از چندی پیش سفر به مناطق حساس و مختلف کشورمان را در دستور کار قرار داده و تاکنون از مرزهای جنوب شرقی، غرب و شمال غرب، جزایر سه‌گانه، برخی تاسیسات هسته‌ای و ... بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، انسداد ، مرز ، کمیسیون ، امنیت ، ملی ، شمال ، غرب ، شرق ، جنوب ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.