رسانه‌هاي صهيونيستي:

فرانسه تحت فشار عربستان مانع از توافق در ژنو شد

شبکه تلويزيوني الميادين به نقل از رسانه هاي صهيونيستي اعلام کرد: فرانسه تحت فشار عربستان‌سعودي مانع از رسيدن به توافق بين ايران و گروه 1+5 شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، المیادین اعلام کرد: نشست ژنو بين ايران و گروه 1+5 بدون رسيدن به توافق پايان يافت. نرسيدن به توافق نيز سبب کاهش تلاش‌ها و نگراني هاي اسرائيل در اين خصوص نشد. بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، هشدار داد که اسرائيل براي متقاعد کردن کشورهاي بزرگ براي به توافق نرسيدن با تهران هر کاري انجام خواهد داد.

به گزارش اين شبکه، کانال دهم تلويزيون اسرائيل اعلام کرد فرانسه تحت فشار عربستان سعودي مانع از رسيدن به توافق بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک شد. فرانسه روابط تجاري گسترده اي با عربستان داد.

اين شبکه در گزارشي که عباس اسماعيل گزارشگر اين شبکه تهيه کرده بود اعلام کرد: به نوشته روزنامه اسرائيلي معاريو، به علت تعامل آمريکا و ايران، اسرائيل به شدت از دولت آمريکا انتقاد کرد. پيام هاي اطمينان بخش دولت آمريکا به اسرائيل و گفتگوي تلفني  باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، با بنيامين  نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، نيز سبب رفع نگراني‌هاي اسرائيلي ها نشد.

مواضع اعلام شده وزيران ارشد اسرائيل و اظهارات رسانه‌اي روز يکشنبه آنها نشان‌دهنده وجود شکاف گسترده بين مواضع اسرائيل و آمريکا و بازگشت بي‌اعتمادي بين نتانياهو اوباماست.

گزارشگر اين شبکه افزود: خشم سياسي موجود در اسرائيل از باراک اوباماست که ديگر کشورهاي شرکت کننده در مذاکرات با ايران را براي رسيدن به توافق با ايران تحت فشار قرار داده است که روزنامه «اسرائيل اليوم» از آن به عنوان توافق بد نام برده است.

اسرائيل بر اثر خشم خود آمريکا را متهم کرد که تسليم نمايش‌هاي ايران شده است.

اعلام شکست مذاکرات در رسيدن به توافق بين ايران و شش کشور بزرگ نيز سبب کاسته شدن از شدت خشم اسرائيل نشد. بيشتر محافل سياسي و رسانه اي در اسرائيل اين شکست را نتيجه دخالت شديد اسرائيل و تماس هاي نتانياهو با فرانسه و به ويژه آلمان دانستند. برخي‌ها در اسرائيل اين احساس را دارند که زمان هنوز براي تغيير تصميم‌ها در ژنو فرا نرسيده است، اما برخي ديگر از وزيران اعلام مي کنند که ظرف دو هفته آينده بين ايران و غرب توافق صورت خواهد گرفت زيرا اوباما تصميم راهبردي در اين خصوص گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار