قم/ حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

زیارت‌ سید‌الشهدا پرفضیلت‌ترین اعمال نزد خداوند متعال است

استاد حوزه علمیه قم گفت:‌ محبوب‌ترین اعمال و پرفضیلت‌ترین اعمال نزد خداوند متعال زیارت سید‌الشهدا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری  در جمع زائران و عزاداران در حرم حضرت معصومه(س) گفت: اگر کسی مومنی را زیارت کند گویی به زیارت خداوند رفته است و حال زیارت سید‌الشهدا فضیلت خود را دارد.

وی با اشاره به روایات متعدد در خصوص فضیلت‌های زیارت سید‌الشهدا بیان کرد: مذمت‌های شدیدی شده است که انسان بدون عذر به زیارت امام حسین(ع) نرود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از ائمه اطهار افزود: در این روایت آمده است اگر کسی از شیعیان ما بدون عذر به زیارت قبر امام حسین(ع) نرود ایمانش ناقص می‌شود و دینش نقص پیدا می‌کند و اگر وارد بهشت هم شود در درجاتش در بهشت به خاطر زیارت نکردن امام حسین(ع) پایین می‌آید.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: در این روایت آمده است کسی بدون عذر زیارت سید‌الشهدا را ترک کند از شیعیان نیست و اگر به بهشت وارد شود مهمان بهشتیان است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: در دیگر روایات آمده است اگر کسی هزار بار به حج برود ولی امام حسین(ع) را زیارت نکند یکی از حقوقی که بر گردن او است را به جا نیاورده است.

وی در ادامه با اشاره به فضائلی که برای سید‌الشهدا نقل شده است بی‌منتها است افزود: محبوب‌ترین اعمال و پرفضیلت‌ترین اعمال نزد خداوند متعال زیارت سید‌الشهدا است.

میرباقری با اشاره به اینکه ثواب‌های بسیاری برای زیارت سید‌الشهدا ذکر شده است ادامه داد: نور ایمان و ولایت وقتی در قلب شما وارد می‌شود که از آلودگی‌ها پاک شوید.

وی اضافه کرد: اگر کسی در مسیر سید‌الشهدا به شهادت برسد قلب او توسط ملائکه شستشو داده شده و ایمان به قلب او وارد می‌شود و وقتی با خدای متعال ملاقات می‌کند از هرچیزی که قلب‌ها و بدن‌ها به او آمیخته است پاک می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی که به زیارت حضرت سید‌الشهدا می‌رود رسول گرامی اسلامی، امیرالمومنین و زیارت خداوند متعال را زیارت کرده ‌است.

وی تصریح کرد: کسی که به زیارت سید‌الشهدا می‌رود گناهانش پاک شده و درجات ایشان بالا می‌رود و در قیامت با حضرت گفت‌وگو می‌کند./س

برچسب ها: قم ، زیارت ، سید ، شهدا ، فضیلت ، اعمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.