رودهن/

تقویت ولایت فقیه از وی‍ژگیهای بارز فعالیت های عسگراولادی بود

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: مشورت با روحانیت در همه امور و تقویت نظام مبتنی بر ولایت فقیه از ویژگیهای بارز فعالیت های مرحوم حبیب الله عسگراولادی بود.

ˈحمیدرضا مشهدی عباسیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه مرحوم ˈحبیب الله عسگراولادیˈ یار دیرین انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری بود اظهارکرد: آن شخصیت وارسته استاد بزرگ اخلاق بود که در معرفت و شناخت قرآن تبحر داشت و انسان را شیفته و مجذوب خود می کرد.

وی گفت:وی در مباحث سیاسی، مقوله سعادت انسان ها را دنبال می کرد و همواره توجه شرکت کنندگان در جلسات را به مباحث دینی و اخلاقی و تندروی نکردن رهنمون می کرد.

مشهدی عباسی افزود: یکی از افتخارات آن عزیز سفر کرده، بنیانگذاری تشکیلات حزب مؤتلفه اسلامی به فرمان امام راحل بود.

وی تصریح کرد:وی همواره در زیر چتر روحانیت و ولایت فقیه بود و پیش از هر نوع اقدامی با علما، مجتهدان و ولی فقیه مشورت می کرد.

نماینده دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرحوم عسگراولادی در دوران پیش از انقلاب از پیشقراولان مبارزه با رژیم پهلوی بود و به واسطه ارتباط نزدیک با امام(ره)، اطلاع رسانی های به موقعی از ظلم و ستم دستگاه جور آن زمان می کردند که نمونه بارز آن در مقوله کاپیتولاسیون بود.

وی خاطرنشان کرد:عسگراولادی در دوران پس از انقلاب نیز با رعایت قاعده بازی سیاسی، همواره از تندوری دوری می کردند.

مشهدی عباسی اضافه کرد: وی با دوری از هر گونه تعصب ورزی، آن را موجب رشد نیافتن و رکود انسان ها بر می شمرد و تلاش کرد تا یک حزب و تشکیلات پویا را بر اساس قواعدی که تداعی کننده پیوند دین و سیاست باشد، ایجاد کند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.