نقش دوران کودکي در ارتکاب جرم در دوران بزرگسالي

جامعه شناس گفت: تمايل به ارتکاب جرم در بيش تر مجرمان بزرگسال، در دوران کودکي به وجود آمده يعني دوراني که خصوصيات اخلاقي و رفتاري انسان ها در آن شکل مي گيرد.

آذربايجاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بزهکاري پديده اجتماعي جهاني است که جوامع گوناگون بر حسب وضعيت اقتصادي و اجتماعي خود با انواع متفاوتي از آن روبرو هستند و بزهکار در واقع اعمال خلاف قانون و يا موازين مذهبي آن جامعه انجام مي دهند.
با توجه به متفاوت بودن احکام در جامعه هاي گوناگون، فرد متخلف در يک جامعه، در جامعه ي ديگر از تخلف مبرا است.

وي تصريح کرد: هرچه جوامع تکامل صنعتي و مادر نزديک و از معنويت دور شوند به همان نسبت نيز بزهکاري، قانون شکني، و ارتکاب اعمال ضد اجتماعي بيشتر مي شود. همچنين سستي اعتقادات مذهبي و فروريختن اعتقادات و ضعف اخلاقيات باعث ضعف وجدان فرد و ارتکاب به اعمال ممنوع را بيشتر مي سازد.

وي در خصوص اين که عوامل متعدد اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در بروز بزهکاري موثر است، گفت: تنها نمي توان علت خاص و واحدي را براي آن در نظر گرفت، برخي از اين عوامل عبارتند از: اختلالات رواني، شامل اختلالات عصبي، افسردگي، اضطراب و جامعه ستيزي و ...  

آذربايجاني خاطرنشان کرد: به منظر درمان بزهکاري مي بايستي عوامل خاصي را در نظر گرفت از جمله؛ شناسايي نوع خلاف و رفتار بزهکارانه و تشخيص منشأ رفتار، وارد کردن نوجوان در جامعه، و به منظور تثبيت نتايج آن، بايد همه ي افرادي که با نوجوان درت ماس هستند، در اين فرآيند شرکت داشته باشند و ارتباط تنگاتنگ و نزديکي بين درمانگر، خانواده، دوستان و معلمان باشد.

وي در پايان افزود: جامعه سالم، زماني به وجود مي آيد که در آن افراد سالم وجود داشته و کودکان و نوجوانان، سرمايه هاي جامعه هستند و سلامت روح و جسم آنان، تضمين کننده ي سلامت جامعه در آينده است، بررسي ريشه اي مسائل کودکان و نوجوانان و از آن جمله بزهکاري آنان، براي رسيدن به يک جامعه ي ايده آل شرطي ضروري است.

انتهای‌پیام
برچسب ها: دوران ، کودکی ، ارتکاب ، بزرگسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار