حضور مقامات بلندپایه در این دور از مذاکرات هسته ای ایران وگروه 1+5 به چه معناست؟

یک کارشناس مسائل ایران حضور مقامات بلندپایه در مذاکرات هسسته ای ایران وگروه 1+5 را نشان دهنده مثبت بودن نتایج این مذاکرات دانسته و از عدم به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"الکساندر اوکرابرس" روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت:مذاکرات هسته ای ایران وگروه 1+5 در ژنو به شکل مناسبی در جریان بوده و نشانه های مثبتی در آن دیده می شود و امر مهم این است که مذاکرات هسته ای هر دو ماه ویا سه ماه یکبار برگزار شده پس از اینکه در سابق این مذاکرات هر سه ویا چهار سال یکبار برگزار می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور ومشارکت وزرای امور خارجه امریکا،انگلیس،فرانسه وآلمان در مذاکرات هسته ای ایران وگروه 1+5 پیشرفت مثبتی به شمار می آید گفت:حضور این مقامات در این دور از مذاکرات به معنای این است که نتایج این حضور به عموم مردم ارائه خواهد شد وبه اعتقاد من این اقدام به توافق مشترک بین طرفین منجر شده و به افکار عمومی ارائه می شود.

این کارشناس مسائل ایران در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت:موضع اسرائیل فشار زیادی بر موضع آمریکا می آورد اما با این وجود آنچه که در این تحولات مثبت است این است که گروه 1+5 در مقابل ایران به پای میز مذاکره نشسته وهمچنین آمریکا در این میز رو در روی جمهوری اسلامی ایران نشسته است وبر اساس این به اعتقاد من این تحولات مثبت بوده و مذاکرات این دوره مثبت است.


وی همچنین با اشاره به اینکه در این دور از مذاکرات هسته ای ایران وگروه 1+5 بن بستی که در مذاکرات سابق شاهد آن بودیم دیده نمی شود به ویژه در خصوص غنی سازی اورانیوم 20 درصد،نسبت به تحولات مثبت این دور از مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: zarif ، کری ، امریکا ، العالم ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار