کوريره دلاسرا؛

نتيجه مذاکرات مثبت هسته اي در ژنو نقش ايران را در منطقه قويتر مي کند

پرشمارگان ترین روزنامه ایتالیا نوشت: نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای در ژنو، ایران را به قدرت برتر خاورمیانه برای حل مشکلات منطقه تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه کوریره دلاسرا در سرمقاله خود به قلم "سرجو رومانو" با عنوان « چه کسانی از صلح بین تهران و واشنگتن هراس دارند» می نویسد: در حالیکه هیچ اطلاع دقیقی از محتوای مذاکرات ایران و گروه کشورهای پنج بعلاوه یک در دست نیست، اظهارات و موضع گیریهای طرفهای مذاکره کننده ، از اراده ای جدی برای نیل به نتیجه مثبت و نهایی برای موضوع برنامه هسته ای ایران حکایت می کند.

به نوشته این روزنامه، با نزدیک شدن هر چه بیشتر امکان دستیابی به نتایج امیدوار کننده برای مذاکرات، مخالفت برخی کشورها با نزدیک شدن تهران و واشنگتن شدت می گیرد. عربستان سعودی در صدر مخالفان نزدیکی تهران و واشنگتن قرار دارد و همراه با دیگر کشورهای عرب سنی منطقه با ناخرسندی به اوج گرفتن رقیب بزرگ شیعه در منطقه می نگرد. اسرائیل و جمهوریخواهان نیز با خشم فراوان به مقابله با تلاشهای اوباما برای نزدیک شدن به ایران مشغول هستند. اما اتحادیه اروپایی نه تنها مخالفتی با تنش زدایی با ایران ندارد بلکه عادی سازی روابط با تهران را به عنوان اقدام مهمی برای تثبیت وضع منطقه آشوب زده، از سوریه گرفته تا پاکستان به شمار می آورد.

کوریره دلاسرا نوشت: نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای به برنامه هسته ای ایران محدود نخواهد شد و معادلات ژئوپلیتیک خاورمیانه را دگرگون کرده و ایران به عنوان قدرت برتر منطقه با همه وزن خود به کمک برای حل مشکلات و بحرانها فراخوانده خواهد شد. امریکا نیز نشان خواهد داد که از اشتباهات گذشته پند گرفته و دیگر قصد ندارد در نقش ژاندارم منطقه ظاهر شده و در قید اتحاد با عربستان باشد.

این روزنامه در پایان افزود: بهتر است اروپاییها نیز پیش از اینکه امریکا ناتو را کنار بگذارد ، به فکر خود باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار