رودهن/

عسگر اولادی بانی توسعه مراکز اسلامی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند گفت: مرحوم عسگر اولادی بانی توسعه مراکز اسلامی است.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مرحوم عسگر اولادی و خانواده وی یکی از عناصر شاخص در زمینه توسعه مراکز مذهبی نه تنها در شهرستان دماوند، استان تهران و کشور بلکه حتی در قلب اروپا محسوب می شدند.

وی ادامه داد: آن مرحوم در زمینه توسعه مسجد جامع شهر دماوند نقش بسزایی ایفا کردند و به دلیل ارتباط خانوادگی با خیر و بانی توسعه مراکز مذهبی در اقصی نقاط ایران و حتی جهان یعنی "حاج عبدالله توسلی" در این امور نقش بارزی داشت.

علاءالدینی اضافه کرد: امروز بسیاری از فعالان حوزه های سیاسی، قضایی و فرهنگی کشور را افرادی پرورش یافته در حوزه علمیه دماوند شامل می شود و این مهم مرهون زحمات و مدیون پشتیبانی های بی وقفه آن مرحوم است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند افزود: این حوزه علمیه همان باغ حاج عبدالله توسلی و مقابل ساختمان ساواک دماوند است که در ایام پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی محل تجمع انجمن های اسلامی بود و حاج حبیب الله عسگر اولادی در آن شرایط دشوار به مبارزات ضد شاهنشاهی ادامه می داد.

وی ادامه داد: همچنین چهار منزل در شهر قم با حمایت های بی دریغ وی خریداری شد تا طلاب به هنگام سفر به این شهر مقدس برای تحصیل با مشکل محل اسکان مواجه نشوند.

علاءالدینی افزود: یکی از آرزوهای بزرگ آن مرد انقلابی ایران اسلامی به گفته خود او "توسعه مسجد جامع دماوند به سمت شمال بود".

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند اضافه کرد: اسلام و قرآن همواره برای انقلابیونی که بعنوان پیشگام در مسیر فوز عظیم انقلاب شکنجه شده اند با انقلابیون بعد از پیروزی، تفاوتهایی قائل است و مرحوم حبیب الله عسگر اولادی از بارزترین این افراد شمرده می شود.

وی ادامه داد: او تعصب خاصی نسبت به ولایت فقیه داشت و این نظریه را کارآمدترین و مهمترین موضوع انقلاب اسلامی می دانست.

علاءالدینی افزود: آن مرحوم همه مال و جان و آبروی خود را در مسیر اعتلای جایگاه رفیع ولایت صرف می کرد و همه تلاش خود را به خرج می داد تا وحدت مورد نظر مقام عظمای ولایت با توجه به ظرفیتهای درونی و جلوگیری از اختلافات محقق شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند با اشاره به نقش بارز مرحوم عسگر اولادی در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: آن مرحوم اعتقادات خود در ایجاد وحدت را با نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب منطبق ساخته بود.

وی ادامه داد: به رغم توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و انقلاب، آن مرحوم یکی از ارکان حفظ وحدت جبهه درونی و ایجاد محبت در مجموعه های درونی نظام بود.

علاءالدینی اضافه کرد: حاج حبیب الله عسگر اولادی با تکیه بر بیانات گران سنگ رهبری معتقد بود که وحدت باید در دو شکل وحدت شب قدری و مراتب ایمانی در جامعه تجلی یابد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.