رودهن/

لزوم اهتمام راه شناخت و شناساندن ابعاد شخصیتی عسگر اولادی از سوی نخبگان و اندیشمندان

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند گفت: شخصیت هایی همانند عسگر اولادی در تاریخ اسلام بسیارند، از این رو وظیفه نخبگان و اندیشمندان است تا در راه شناخت و شناساندن ابعاد شخصیتی این بزرگان اهتمام ورزند.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: عسگر اولادی و عسگر اولادی ها با مکتب سید و سالار شهیدان و در هیئتهای عزاداری امام حسین(ع) رشد کرده و به بصیرت رسیده اند.

وی ادامه داد: جای خالی او در روزهای دهم و یازدهم محرم و در پیشاپیش صفوف عزاداران حسینی(ع) شهرستان دماوند تا ابد حس می شود.

علاءالدینی اضافه کرد: ،دل باختگی حاج حبیب الله عسگر اولادی به نهضت سید و سالار شهیدان، پیروی او از رهبری نهضت انقلاب اسلامی ایران، همراهی با روحانیت و تلاش های شبانه روزی در مسیر تحقق اهداف سیاسی انقلاب اسلامی سبب شد تا اغلب مردم چهره سیاسی وی را بشناسند، حال آنکه این مرد بزرگ ید طولایی در نفسیر قرآن کریم نیز داشت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند افزود: عسگر اولادی از افتخارات شهر و شهرستان دماوند است که در مکتب به یادگار مانده از اعمش کوفی صاحب فضل و کمالات شد؛ اعمش کوفی پسر سلیمان بن عمران است که به سال 61 هجری قمری متولد شد و به همراه خانواده به کوفه نقل مکان کرد و او را می توان یکی از علاقه مندان برجسته اهل بیت(ع) و متأثر از فرهنگ عاشورا خواند.

وی ادامه داد: به لطف باری تعالی خطه مستقر در دامان پاک قله دماوند یعنی شهرستان دماوند با بهره گیری از وجود چنین بزرگانی در مسیر نیل به پرورش نخبگان فرهیخته و مجتهدان مبارز به توفیقاتی عظیم دست یافت.

علاءالدینی اضافه کرد: از جمله چهره های برخاسته از دامان نماد مقاومت ایران اسلامی، یعنی دماوند که علاوه بر درخشش در حوزه های سیاسی، پیرامون موضوع ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و توسعه فرهنگ عاشورا نیز شهره خاص و عام بود، حاج حبیب الله عسگر اولادی است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند با بیان اینکه حبیب الله عسگر اولادی فرزند دماوند، افتخار اسلام و مایه فخر ایران است، افزود: در حال حاضر بسیاری از اهالی شهر و شهرستان دماوند نیز از بسیاری جهات این شخصیت برجسته سیاسی کشورمان را نمی شناسند.

وی ادامه داد: چندی قبل طی نشستی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند مقرر شد تا مراسم و آیین هایی برای جبران این کاستی در خصوص وی و سایر بزرگان شهرستان تحت عنوان تجلیل از "عبادالله الصالحین" برپا شود.

علاءالدینی اضافه کرد: در این طرح نخستین فرد مدنظر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی بود که پاسخ وی به این مطالبه شورای فرهنگی جالب است؛ آن مرحوم در قبال طرح این موضوع از سوی کارگروه مربوطه، ضمن امتناع گفته بود که "خداوند باید خود اجر و مزد مجاهدان و تلاشگران راه خود را بدهد؛ اگر ما در این مسیر خلوص داشته باشیم بی شک توسط باریتعالی تقدیر می شویم".

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند اضافه کرد: حال امروز شاهد تحقق آن گفته و درگذشت این مرد بزرگ در پایان سال قمری و نخستین روز از ماه محرم هستیم؛ امروز روزی است که دعای مؤمنان مستجاب می شود، حضرت ذکریا(ع) در حالی که خود عمری را گذارنده و همسری نازا داشت حضرت یحیی(ع) به عنوان معجزه از سوی خداوند متعال برای آن حضرت تجلی یافت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.