نتانیاهو: توافق هسته‌ای احتمالی با ایران، اشتباهی تاریخی است/ اگر اخباری که از ژنو میشنویم؛ درست باشد، ایران به "معامله قرن" دست یافته است

"بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ادعا کرد: توافق هسته‌ای احتمالی میان ایران و قدرت‌های جهانی "اشتباهی تاریخی" خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، نتانیاهو مدعی است پیشنهادهایی که هم اکنون برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد به ایران اجازه خواهد داد که توانایی‌های خود برای ساخت سلاح هسته‌ای را حفظ کند.

نتانیاهو گفت: "اسرائیل می‌داند بخاطر گرفتن برخی امتیازات که اساسا امتیازی بحساب نمی‌آیند پیشنهادهایی در ژنو مطرح شده که فشار بر ایران را کاهش می‌دهد. این پیشنهاد به ایران اجازه می‌دهد توانائیهای خود برای تولید بمب اتم را حفظ کند."
 
نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل بکلی با این پیشنهاد‌ها مخالف است و همه آن‌ها باید رد شوند.

"بنیامین نتانیاهو" در حساب توییتری خود هم ادعا کرد: اگر اخباری که از توافقات ایران و ۱+۵ شنیده درست باشد، ایران به "معامله قرن" دست یافته است.
 
ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ دور تازه‌ای از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را در ژنو آغاز کرده‌اند.
 
نشست دو روزه نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ با حضور کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا، و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز در مقر اروپایی سازمان ملل آغاز شده است.
 
طرفین برآوردی نسبتا خوشبینانه از دور جدید مذاکرات داشته‌اند.
 
پیش از این از قول یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد نقل شد که آمریکا آماده است بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را در صورت "همکاری" این کشور، موقتا لغو کند.
 
"یووال اشتاینیتز"، وزیر امور اطلاعاتی-راهبردی و روابط بین‌الملل اسرائیل، گفته با وجود این که دیگر کشورها نگرانی‌های اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران را درک می‌کنند، این کشور همچنان دلایلی دارد که نسبت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران هوشیار باشد.

اشتاینیتز گفت: "تمایل به دستیابی به توافقی سریع، ولو توافقی سریع اما بد، اشتباهی تاریخی خواهد بود."
 
اسرائیل در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کند که تصور می‌شود خود اسرائیل تنها زرادخانه هسته‌ای خاورمیانه را در اختیار دارد.
 
ایران بارها گفته که قصد ندارد سلاح هسته‌ای تولید کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار