عراقچی در کنفرانس خبری؛

گام های متوازن طرفین لازمه موفقیت مذاکرات است

عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری گفت : طرفین باید در مذاکرات گامهای متوازن داشته باشند تا بتوان به نتیجه بخش بودنآنها امیدوار بود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین ؛ معاون وزیر امور  خارجه کشورمان در ادامه تاکید کرد : در نشست دور اول به بررسی و بازبینی مذاکرات پیشین پرداختیم و در رابطه با جزئیات کاری طی امروز و فردا سخن گفتیم . 

عراقچی افزود :‌ بر اساس توافق دو طرف طی مذاکرات امروز و فردا وارد جزئیات طرح ها خواهیم شد . درباره اقدامات طرفین و گام های اول و آخر صحبت خواهیم کرد . 

وی تصریح کرد : مسیر مورد نظر دو طرف باید مشخص شود و در نشست بعد از ظهر به این موضوع می پردازیم. مذاکرات تاکنون مثبت بوده و امیدواریم با همراهی هر دو طرف در گام هایی که برداشته می شود نتیجه مودنظر در نهایت حاصل شود . 
وي بااشاره به اينکه نه بدبين هستم نه خوشبين، تصريح کرد: تلاش داريم در طول مذاکرات به يک متن واحد برسيم.

عراقچي تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران جدي است و پيشنهادهاي مشخصي دارد. عراقچي با بيان اينکه زود است که پيش بيني بکنيم که دوطرف ديدگاههايشان به هم نزديک شود ، افزود: از ساعت 16:30به وقت تهران قرار است هيات ايران به صورت دوجانبه با نمايندگان گروه پنج به علاوه يک درمجموع 4جلسه ديدار و گفتگو داشته باشد.

معاون حقوقي وبين الملل وزارت امورخارجه ايران خاطرنشان کرد: در ساعت 20:30 به وقت تهران، اشتون و ظريف وتعدادي کارشناسان جلسه اي را جهت رسيدن به يک جمع بندي برگزار مي کنند.

نشست هسته اي دو روزه ايران و گروه 1+5  (آمريکا، روسيه ، چين ، انگليس، فرانسه و آلمان) از روز پنجشنبه در ژنو آغاز شد و دراين دور از مذاکرات هيات هاي شرکت کننده درخصوص محتوا وارد مذاکره مي شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار