واشنگتن پست: اوباما براي حصول پيشرفت در مذاکرات هسته‌اي با ايران تحت فشار است

واشنگتن‌پست امروز در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهور آمريکا از سوي محافظه‌کاران داخلي تحت فشار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن‌پست امروز در اينترنت در گزارشي به قلم "جابي واريک" نوشت: مقامات آمريکايي روز چهارشنبه گفتند،‌ دولت اوباما اميدوار است به سرعت به قراردادي با ايران دست يابد که به طور موقت برنامه هسته اي اين کشور را متوقف کند.

به گفته يکي از مقامات رسمي عالي رتبه که در جريان اين طرح قرار دارد، پيشنهادي که قرار است رسما طي مذاکرات اين هفته به ايران ارائه شود،‌ احتمالا جمهوري اسلامي را به تعليق توليد اورانيم غني شده و موافقت با محدوديت هاي بيشتر ملزم خواهد کرد و در مقابل اين امتيازات،‌ از تحريم هاي مالي ايران به طور موقت و جزئي کاسته خواهد شد.

اين پيشنهاد ضمن آنکه جزئيات اصلي اش فاش نشده است، نماي کلي مسيري را که مقامات رسمي اميدوارند به راه حلي براي اين بن بست ده ساله بيانجامد، آشکار مي سازد.

به گفته ديپلماتها، اين طرح از حمايت پنج قدرت ديگر شرکت کننده در مذاکرات برخوردار است و نکات اصلي آن طي گفتگوهاي فني با مقامات ايراني در ميان گذاشته شده است.

با توجه به اينکه چهره هاي بدبين در کنگره آمريکا تهديد کرده اند حتي در زماني که مذاکرات جريان دارد، تحريم هاي مالي سخت جديدي بر ضد ايران اعمال مي کنند، ‌کاخ سفيد تحت فشار است که نشان دهد طي مذاکرات اين هفته پيشرفت اساسي حاصل شده است.

مقامات دولت اوباما هفته گذشته در ملاقات با قانون گذاران اصلي از آنها خواستند هر تصميمي درباره تحريم هاي جديد را تا ابتداي سال آينده به تاخير اندازند.

ديپلماتهاي ايران و شش قدرت جهان براي دومين بار از زمان انتخاب حسن روحاني ميانه رو در انتخابات رياست جمهوري ماه ژوئن روز پنجشنبه در ژنو ملاقات مي کنند.

پيشنهادهاي اوباما به ايران بدبيني شديدي را در میان برخي گروههاي طرفدار اسرائيل و نيز عربستان سعودي و اسرائيل به عنوان متحدان اصلي آمريکا انداخته است. برخي مخالفان در کنگره تهديد کرده اند قانوني را به تصويب مي رسانند که دولت اوباما را از هرگونه کاهش حتي موقت تحريم هاي ايران تا زماني که ايران همه فعاليتها در تاسيسات هسته اي و موشکي اش را متوقف نسازد، باز مي دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار