همراه با تیم مذاکره‌کننده ایران/38

نمایندگان ایران و انگلیس در ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، با نماینده دولت انگلیس در این مذاکرات به صورت دو جانبه دیدار و گفتگو خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اعزامی به ژنو، قرار بر این بود "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلی با "سایمون گس" نماینده انگلیس در گروه 1+5 به صورت دو جانبه دیدار و گفتگو کنند که این دیدار به دلیل نشست داخلی اعضای 1+5 به تعویق افتاد.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان از امروز و به مدت دو روز در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو آغاز شد.

"محمدجواد ظریف" رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان که مسئولیت هدایت هیات ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد، پیش از آغاز مذاکرات اصلی ایران و گروه 1+5 ، در قالب یک صبحانه کاری با "کاترین اشتون" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

 وی همچنین ساعت 10 صبح به وقت محلی با "اخضر ابراهیمی" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
 
"محمدجواد ظریف" و "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس در حاشیه شصت و هشتیمن اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و به معاونان خود "مجید تخت روانچی" و "سایمون گس" ماموریت دادند برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و لندن مقدمات لازم را فراهم کنند.
 
در ادامه این روند، 16 مهرماه "ویلیام هیگ" در گفتگوی تلفنی با ظریف خواستار تعیین کاردار غیرمقیم شد که این موضوع مورد توافق طرفین قرار گرفت.
 
تخت روانچی در دیدار 24 مهر خود با" سایمون گس" در ‍ژنو توافق کردند ظرف دو هفته "کاردارهای غیرمقیم" ایران و انگلیس کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار