قم/

گریه بر سید‌الشهدا رزق و ثوابی ارزشمند است

استاد حوزه علمیه قم گفت: در بین مستحبات به جرات می‌توان گفت عملی نیست که به انداز گریه بر سید‌الشهدا و زیارت ایشان دارای ثواب باشد و گریه بر سید‌الشهدا دارای آثار ظاهری و باطنی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت:‌ یکی از رزق‌ها که نصیب افراد می‌شود رزق گریه بر امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: یکی از آثار و برکات شهادت امام حسین(ع) اشکی است که از عاشورا سرچشمه می‌گیرد و این اشک قبل از عاشورا نیز بوده و تا صحنه قیامت ادامه دارد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه رزق اشک به همه موجودات عالم، انبیا، فرشتگان، جمادات و... اختصاص دارد بیان کرد: هر کسی که می‌خواهد به ثواب اعظم برسد باید به وادی عاشورا گام بگذارد.

وی تصریح کرد: گریه بر سید‌الشهدا رزقی است که از آستان شهادت حضرت در عالم نازل می‌شود و این رزق همه انبیا را در بر گرفته است و همه انبیا با این رزق مقرب شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: درهایی از رحمت خداوند متعال با گریه در مصیبت سید‌الشهدا گشوده شده است و گریه بر سید‌الشهدا فتح عظیم است و درهای معنویت، محبت و معرفت از عاشورا بر سید‌الشهدا و از آنجا بر همه کائنات گشوده شده است.

وی تصریح کرد: در بین مستحبات به جرات می‌توان گفت عملی نیست که به انداز گریه بر سید‌الشهدا و زیارت ایشان دارای صواب باشد و گریه بر سید‌الشهدا دارای آثار ظاهری و باطنی است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: حیف است که ما شیعیان از آثار و برکات ارزشمند این رزق بی بهره بمانیم.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: اگر بر امام حسین(ع) به گونه‌ای گریه کردی به قدری که اشک بر گونه جاری شود هر گناهی که مرتکب شده‌ای خداوند آن را می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه این روایات بر فطرت‌های زلال تاثیر مثبت می‌گذارد ادامه داد: امام رضا در ادامه این روایت می‌فرماید اگر می‌خواهی در بهشت در غرفه‌هایی با رسول خدا و خاندانش ساکن شوی بر قاتلان حضرت لعنت بفرست./س

برچسب ها: قم ، گریه ، سید ، شهدا ، رزق ، ثواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.