در آستانه دورجديد مذاكرات هسته اي؛

الجزيره:محمد جواد ظريف مرد روزهاي بحران

پايگاه خبري شبكه الجزيره در آستانه دورجديد مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 دكتر محمد جواد ظريف را مرد روزهاي بحران توصيف كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پايگاه خبري شبكه الجزيره روز چهارشنبه و يك روزمانده به آغاز دور جديد مذاكرات هسته اي ايران وگروه 1+5 در شهر ژنو در مطلبي به عنوان "جواد ظريف؛مرد روزهاي بحران" نوشت:"محمد جواد ظريف" مذاكره كننده ارشد ايران در مذاكرات هسته اي پس از ربع قرن حضور در سازمان ملل متحد شخصيتي از درون نظام جمهوري اسلامي ايران و از حاميان ديپلماسي آشكار است.

الجزيره در ادامه با اشاره به مدرك دكتراي حقوق بين الملل از دانشگاه دنور در كلورادو آمريكا نوشت:"محمد جواد ظريف" با فرهنگ آمريكايي ومذاكره با اين كشور كه در ايران "شيطان بزرگ" نامگذاري شده است آشنا است.

پايگاه خبري شبكه الجزيره در ادامه مطلب خود در خصوص رييس دستگاه ديپلماسي ايران نوشت:"محمد جواد ظريف" در طول حيات خود در حوادث مهمي حضور داشته كه از آنها مي توان حضور وي به همراه "حسن روحاني" رييس جمهور كنوني ايران در مذاكرات بر سر برقراري آتش بس با عراق نام برد.

اين پايگاه خبري در ادامه با اشاره به اينكه وزيرامور خارجه ايران در دهه نود ميلادي در جريان آزادي گروگان ها در لبنان حضور داشته مدعي شد:"ظريف" در همكاري ايران با آمريكا پس از حوادث 11 سپتامبر در راستاي اقدامات ضد طالبان والقاعده در افغانستان تاثيرگذار بوده است.

الجزيره در بخش ديگري از مطلب خود درخصوص وزير امورخارجه كشورمان تاكيد كرد:"ظريف" محبوبيت زيادي در بين جوانان و فرهيختگان ايراني داشته و كتاب وي با عنوان "آقاي سفير" با استقبال خوبي مواجه شده است.

الجزيره همچنين به صفحه شخصي "دكتر محمد جواد ظريف" در شبكه هاي اجتماعي "توئيتر وفيسبوك" اشاره كرده واز بازديد 550 هزار نفري صفحات وي در اين شبكه ها خبر مي‌دهد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار