مقام نزديک به بشار اسد: گروه‌هايي از 80 کشور در سوريه حضور دارند

یک مقام نزديک به بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفت: گروههايي از 80 کشور در سوريه حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الراي کويت، يک منبع نزديک به بشار اسد رئيس جمهور سوريه در گفتگو با اين روزنامه گفت: در سوريه گروههايي از 80 کشور حضور دارند که از هيچ يک از آنها خواسته نشده است براي کشتن مردم سوريه ، تخريب موسسات، و برباد دادن سرمايه هاي اين کشور به سوريه بيايند.

اين مقام سوري افزود بيش از 4800 سعودي، سه هزار فلسطيني، 2700 تونسي، دو هزار الجزايري، 800 چچني، 350 کويتي، 1300 اروپايي و آمريکايي، 1100 اندونزيايي، 400 افغاني ، چهار هزار و پانصد عراقي از الانبار ، صلاح الدين و ديگر مناطق حضور دارند. اينها براي تخريب سوريه آمدند. 

وی افزود: سوال اين است  عربستان‌سعودي، عراق، اردن، فلسطين و ديگر کشورهايي که گروههاي را با تابعيت خود براي ستيز در سوريه فرستادند در راس آنها اروپا و آمريکا اگر از اين گروهها بخواهند از سوريه خارج شوند ، آيا آنها پاسخ مثبت خواهند داد؟ 

وي افزود: نيروي موسوم به داعش که 90 درصد نيروهاي بيگانه را تشکيل مي‌دهد به همراه جبهه‌النصره  وابسته به القاعده هستند و بيش از 30 درصد اراضي سوريه را اشغال کردند. اگر به کنفرانس "ژنو2" رفتيم و تصميم گرفتيم آتش‌بس برقرار کنيم آيا ائتلاف مخالف که فيصل ادعا مي کند نماينده همه مخالفان است اين قدرت را دارد که به آتش بس متعهد باشد و آن را بر داعش و النصره تحميل کند. منتظر مي مانيم تا ببينيم و کمي بخنديم به کساني که در سياست در ابتداي راه هستند شايد پرده از چشمانشان کنار رود و با اينکه 38 سال را در سياست خارجي سپري کردند، واقع بينانه رفتار کنند. آمريکا توهم دارد که مي تواند شروطش را تحميل کند اما آن زمان گذشت. نمي گويد چگونه خواستش را بر متحدان سوريه تحميل خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار