رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

احتمال سرایت "فلج اطفال" از سوریه به کشور وجود ندارد

با ابتلای 10 کودک در سوریه به "فلج اطفال" مسئولان وزارت بهداشت اطمینان دادند که احتمال سرایت این بیماری به کشور ما وجود ندارد.

دکتر مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ابتلای 10 کودک زیر 5 سال به فلج اطفال در یکی از اردوگاه های مناطق مرزی سوریه صورت گرفته است که این منطقه بسیار از کشور ما دور است و احتمال آن به کشور ما وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه مدت ها به دلیل اینکه فلج اطفال یکی از مسائل مهم است که دنیا در تلاش برای ریشه کنی آن است عنوان کرد: در سوریه از سال 1999 تا امسال مورد جدیدی از ابتلا به فلج اطفال نداشته است و با ابتلای این 10 کودک سازمان جهانی بهداشت نسبت به این مسئله بسیار پیگیر است تا جلوی گسترش این بیماری در این کشور گرفته شود و به تکمیل برنامه واکسیناسیون تاکید کرده است.
 
گویا با اشاره به اینکه فلج اطفال موضوع مهمی در برنامه بهداشت و درمان کشورها است تصریح کرد: در کشور ما حدود 12 سال است که فلج اطفال با برنامه واکسیناسیون مرتب کنترل شده و در این مدت گزارشی از ابتلای مورد جدید اعلام نشده است به همین خاطر در آینده ای نزدیک نشستی با کشور عراق برای تبادل اطلاعات و بررسی و ضعیت دو کشور در خصوص فلج اطفال خواهیم داشت./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.