پرحرفي نشانه اختلال شخصيت است

يك آسيب شناس اجتماعي گفت: پرحرفي نشانه اختلال شخصيت است و مي تواند سرمنشأ مشكلاتي شود.

 ابهري، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: گفتگو يكي از اساسي ترين نيازهاي انسان براي برقراري ارتباط با ديگران است، اما مي تواند سرمنشأ مشكلاتي شود، گاهي پرحرفي و زياده گويي خود تبديل به معضلي مي شود كه بايد با برخورد علمي صحيح آنرا برطرف كرد.

ابهري ادامه داد: زبان مهمترين كليد دانش، فرهنگ عقيده را خلاق است و اصلاح آن سرچشمه همه اصلاحات فردي و اجتماعي است، از آن رو انحرافات زبان نيز سبب انواع انحرافات خواهد بود.

وي با اشاره به حرف زدن براي جلب توجه افزود: شايد بتوان ريشه رواني زياد حرف زدن را در اين نكته دانست كه ما انسان ها دوست داريم مورد توجه و محبت ديگران قرار بگيريم و براي اينكه صحبت كافي را از ديگران كسب كنيم دست به كارهايي بزنيم كه باعث جلب توجه شود.

ابهري تصريح كرد: گفتن خوب است و زبان بزرگترين ابزار انسان براي رشد و روابط با ديگران است ولي در عين حال آفات فراواني نيز دارد براي پرهيز از آفات زبان بهترين روش خودداري از پرگويي و ترك گفتارهاي پوچ و عبث است.

وي خاطرنشان كرد: قبل از شروع صحبت، خوب فكر كنيم و در رابطه با حرف هايمان خوب بيانديشيم.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۲:۴۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
منم پر حرفم یکی از راهها اینه که تنها باشی اگر جایی هم هستی یک علامت روی دست خود بکشید که یادتان باشیدکم حرف بزنید و گوش کنید
آخرین اخبار