فارس/

مدیرکل جدید اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس معرفی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، سید علاء‌الدین کراماتی را به عنوان مدیرکل جدید اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس معرفی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در مراسم معارفه مدیرکل جدید اتباع و مهاجرین بیگانه استانداری با بیان این که بر اثر ظلمی که به ملت افغانستان و عراق شده است، آنان ناچار به مهاجرت شده‌اند، اظهار داشت: این ملت‌ها ایران را به عنوان نخستین پناهگاه خود انتخاب کرده‌اند.

دکتر کمال فیروزآبادی با اشاره به این که مهاجرت پناهندگان افغانی به ایران در زمانی صورت گرفت که کشورمان در موقعیت سختی قرار داشت و با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که باید زیرساخت‌های کشور را ایجاد می‌کردیم، پذیرای خیل عظیمی از پناهندگان خارجی شدیم و ملت ایران بر اساس مسئولیت انسانی، شرعی و قانونی خود به خوبی از آنان پذیرایی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان این که بخشی از اتباع بیگانه پناهندگانی هستند که به دلیل مشکلاتی در کشور خود به ایران آمده‌اند و گروهی دیگر مهاجرین غیرقانونی هستند، ابراز داشت: باید از پناهندگان حمایت کرده و با مهاجران غیرقانونی برخورد کنیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: مهاجرین غیرقانونی مشکلات فراوانی در حوزه مسائل اقتصادی و امنیتی برای کشور ایجاد کرده و برنامه‌های مدون نظام را دچار آسیب می‌کنند.

در این جلسه مشاور اجرایی استاندار فارس با بیان این که کارکنان بخش اتباع و مهاجرین خارجی، در سطح وزارت کشور بیشترین مراوده، همکاری و انتقال تجربیات را نیز دارند، گفت: کار در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، پرزحمت و پرمشقت است اما نتایج شیرینی به دنبال دارد.

سید محمود موسوی وظایف اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی را دارای دو جنبه خدمت و برخورد دانست و خاطرنشان کرد: این اداره کل باید در پی خدمت به کسانی باشد که به صورت قانونی وارد کشور شده و مقررات را رعایت می‌کنند و همچنین برخورد با مهاجرین غیرقانونی را در دستور کار خود قرار دهد.

همچنین سید علاء‌الدین کراماتی مدیرکل جدید اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و خاطره ایثارگری امام حسین(ع) بیان کرد: تلاش خواهیم کرد بر اساس کرامت انسانی، برخوردی مناسب با مهاجرین خارجی داشته باشیم.
برچسب ها: شیراز ، انتصاب ، مهاجرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.