قم/

برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) جزو شعائر دین است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آیه ای از قرآن در خصوص دلیل عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) ابراز داشت: برگزاری مجالس عزاداری جزو شعائر دین است و قرآن هم می‌فرماید شعائر دینی را تعظیم کنید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،حجت الاسلام ناصر رفیعی،شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) جزو اولیای الهی است و ماه محرم ماه انس و ارتباط با اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: در سالهای اخیر دشمنان با روش‌های مختلف علیه عاشورا تلاش کردند اما با همه این هجمه‌ها، روز به روز مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه داستان عاشورا یک رود جاری و یک فرهنگ است، ابراز داشت: خداوند داستان کربلا را برای انبیاء و قبل از تولد رسول خدا (ص) بیان فرموده است.

کار‌شناس مذهبی ادامه داد: حضرت آدم، ابراهیم و موسی در منطقه عراق و در این سرزمین، خون از بدنشان جاری شده که در جواب علت آن خداوند به آنان فرموده که در این سرزمین خون پسر فاطمه (س) بر زمین ریخته می‌شود و انبیاء الهی در‌‌ همان دوران حیاتشان با این مسئله آشنا بودند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به مبانی قرآنی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) گفت: دلیل عزاداری هر ساله ما برای امام حسین (ع) در آیه ۱۲۰ سوره هود آمده است.

انتهاي پيام/ش ک

برچسب ها: قم ، مجالس ، عزاداری ، سید ، شهدا ، شعائر ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.