تبریز/ ایجاد فرهنگستان زبان ترکی و احیای دریاچه ارومیه:

ازاولویتهای کاری نخست استاندارجدید

استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه و تسریع در ایجاد و راه اندازی فرهنگستان زبان و ادب ترکی آذربایجانی دو اولویت نخست من در استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،جبارزاده عصر دیروز در آیین معارفه خود، زبان و فرهنگ آذربایجانی را یکی از شیرین ترین و رساترین زبان های دنیا برای معرفی اسلام و ایران به جهانیان دانست که باید همه فعالان ادبی و دانشگاهی برای احیای عظمت آن همت گمارند.

وی در ادامه افزود: وضعیت بسیار بغرنج دریاچه ارومیه دغدغه مهم مردم منطقه بوده و تلاش خواهم کرد با همکاری و تعامل سازنده با وزارت نیرو در سریع ترین زمان ممکن نسبت به نجات این نگین آذربایجان اقدام و حیات را به آن بازگردانم.

وی با اشاره به قول مساعد رییس جمهوری مبنی بر ایجاد فرهنگستان زبان و ادب ترکی آذربایجانی در تبریز، اظهار کرد: اجرایی کردن این وعده مهم دکتر روحانی قول من به مردم آذربایجان شرقی است.

جبارزاده ادامه داد: در این زمینه نیازمند بهره مندی از استادان دانشگاه، صاحب نظران و فرهیختگان عرصه فرهنگ و ادب آذربایجان هستم تا زمینه ایجاد این فرهنگستان را در تبریز آماده کنیم.

جبارزاده توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در استان را از دیگر اولویت های کاری خود عنوان کردو افزود : با تلاش های مدیریت قبلی خوشبختانه زمینه ها برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده و باید تلاش کنیم این استان در این زمینه استان نمونه کشور به جهت فضای امن برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

وی گفت: نیازمند همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف خود در استان هستیم تا از بودجه های ملی و خطوط اعتباری خارجی برای توسعه استان گام های موثری برداریم.

استاندار آذربایجان شرقی تکمیل طرح های نیمه تمام و راکد، توسعه عمران و آبادانی با روش های جدید، ایجاد و تقویت روح صفا، صمیمیت، اخوت، برادری، گذشت و همکاری بین مردم و مسوولان را از جمله دیگر اهداف خود در آذربایجان شرقی بیان کرد.

جبارزاده با بیان اینکه امید و نشاط کلید حل بسیاری از مشکلات است، گفت: در این رابطه نیازمند همکاری و یاری تمام آحاد مردم و مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس هستم./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.