جروزالم پست:

درخواست‌هاي اسرائيل در توافق هسته‌اي ايران و آمريکا راه به جايي نمی‌برد

جروزالم پست امروز در گزارشی نوشت: کارشناسان درخواست نخست وزیر اسرائیل براي توقف فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم، خارج کردن ذخاير اورانيوم از ايران و تعطيلي تاسيسات هسته‌اي فردو و راکتور آب سنگين ايران را "کارهايي نشدني" مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله‌اي به قلم "آريل بن سولومون" نوشت: به نظر مي رسد توافقي که ايران اکنون تمايل به دستيابي به آن دارد به اندازه کافي براي اسرائيل خوب نيست.

"ديويد مناشري" کارشناس ايران و رئيس دانشکده حقوق و بازرگاني در "رامات گان" در اسرائيل در گفتگويي با جروزالم پست در پاسخ به اين سوال که آيا وي معتقد است ايران با درخواست اسرائيل براي توقف کامل برنامه هسته‌اي اش موافقت مي کند يا خير گفت ايران حتي به اين ايده فکر هم نمي‌کند.

"مناشري" معتقد است باتوجه به بي‌اعتمادي و شکاف گسترده موجود و همچنين توصيه‌ها درباره لغو نکردن تحريم ها تا زمان اقدام ملموس و واقعي ايران، بعيد است اختلافات در مدت زماني کوتاه حل شود.

"تريتا پارسي" رئيس شوراي ملي ايرانيان آمريکايي هم به اين روزنامه گفت: معتقد است که گفتگوها ميان دو نقش‌آفرين اصلي اين گفتگوها -- ايران و آمريکا -- مثبت است.

وی ادامه داد: به نظر مي رسد اکنون هماهنگي بين واشنگتن و تهران وجود دارد. از اين رو دو طرف در حال دستيابي به موفقيت‌هايي هستند.

"پارسي" در پاسخ به سوالي درباره موضع اسرائيل گفت: چهار شرط "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير اسرائيل ناشدني است و او به خوبي از اين مسئله آگاه است.

"پارسي" به درخواست‌هاي نتانياهو از جمله توقف همه فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم، خارج شدن همه اورانيوم غني شده از ايران، تعطيلي تاسيسات غني سازي اورانيوم فردو و راکتور آب سنگين اراک اشاره دارد.

پارسي معتقد است توافق مورد بررسي بين اوباما و ايران بر مبناي غني سازي اورانيوم صفر نيست.

وي گفت: اما اين توافق به شکلي قابل توجه با درخواست‌هاي اسرائيل و حاميان اين رژيم در واشنگتن فاصله دارد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار