مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران:

"مصرف خون" در بیمارستان های کشور به خوبی مدیریت نمی شود

در روزهای کاهش ذخایر خونی کشور، رئیس انتقال ایران یکی از عوامل این کاهش را مدیریت نادرست مصرف خون و فراورده های خونی در بیمارستان های کشور دانست.

دکتر‌ پورفتح اله ،مدیر عامل سازمان خون ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بحث ذخایر خونی در تمام کشورهای دنیا هر روز مانیتور می‌شود و بر این اساس برنامه ریزی می‌شود تا وضعیت ذخایر خونی دچار بحران نشود. 

وی افزود: بحث "کمبود خون" در تمام دنیا مطرح است و کمبود خون در فصل‌های مختلف نیز فقط مختص به کشور ما نیست. 

پورفتح اله با بیان این مطلب تصریح کرد: بحران ذخایر خونی زمانی است که ذخایر خونی انتقال خون کمتر از ۳ روز مصرفی آن باشد و ما در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که مصرف خونی فرآورده‌های خونی نیز باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مدیریت شود. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه تاکید کرد: بحرانی که در حال حاضر وجود دارد بحثی است که در همه دنیا هست و کشور ما از جمله‌های کشورهایی است که مصرف خون در آن نا‌به جا صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه مصرف خون و فراورده‌های خونی در بیمارستان‌ها به موقع مصرف نمی‌شود اذعان داشت: امروزه این بحث به طور جدی مطرح است که فراورده‌های خونی باید زمانی مصرف شوند که جان فرد در خطر باشد ولی در کشور ما برای بهبود حال بیمار این کار را انجام می‌دهند که این امر باعث مصرف بی‌رویه خون می شود که یکی از مشکلات عدیده کشور ماست می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: اگر مصرف خون و فراورده‌های خونی به جا و به موقع مصرف شود و مدیریت مصرف آن در بیمارستان‌ها بهبود پیدا کند با بحران کمبود خون و فراورده‌های خونی روبرو نخواهیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار