سمنان/

رشد 17 درصدی درآمدهای گمرکی استان سمنان در هفت ماه گذشته

مدیرکل گمرک استان سمنان،از رشد 17 درصدی درآمدهای گمرکی این استان در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: حجم درآمدهای گمرک این استان در هفت ماه گذشته با احتساب ضمانت نامه ها،75 میلیارد و 714 میلیون بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛

علی اکبر شامانی تصریح کرد: طی هفت ماه گذشته ۲۴۲ هزار و 219 تــن کـالا به ارزش 81 میلیون و 99 هزار و ۶۶۱ دلار از این گمرک صادر شده است.

وی افزود: کالاهای صادراتی شامل سیمان خاکستری، پودر شوینده ، انواع کاشی، عایق رطوبتی ، لـــوله و پروفیل آهنی، گچ،کرک، شمش سرب، سنگ سلستین، کولر آبی، آرد، ظروف یکبار مصرف،… است که به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه و صادر گردیده است .

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هر تن صادرات این استان ۳۳۴ دلار بوده است،اظهار کرد: صادرات این دوره هفت ماهه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی صفر درصد و از نظر ارزش دلاری ۹درصد افزایش را نشان می دهد .

شامانی همچنین گفت: در هفت ماهه سال جاری 14 هزار و ۳۴۹ تن کالا به ارزش 32 میلیون و 34 هزار و 418 دلار از این گمرک ترخیص گردیده است.

مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه کـــالاهای وارداتی شامل پنبه ، ماشین آلات، مواد اولیه کارخانجات ، خط تولید ترانس برق، قاب هالوژن، لوازم کامپیوتر، باتری قراضه، قطعات خودرو، … است، اضافه کرد: این کالاها از کشورهای ایتالیا، اسپانیا،امارات متحده عربی،ترکیه، آلمان، چین، ژاپن، ازبکستان به این گمرک وارد شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۸ درصد کاهش و از نظر ارزش ۳۲ درصد کاهش را نشان می دهد .

شامانی همچنین خاطرنشان کرد: متوسط ارزش دلاری هر تن وارداتی به این گمرک 2 هزار و 232 دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان همچنین افزود: در ۷ ماهه گذشته تعداد ۴۴ فقره پرونده به ارزش کلی 5 میلیارد و 905 میلیون و 958 هزار و ۶۹۰ ریال در این گمرک تشکیل شده است که عمدتاً شامل موتورسیکلت ، خوراک دام و طیور ، پارچه ، نخ ، شیر خشک ، دارو ، گوشی تلفن همراه ، مواد آرایشی و بهداشتی ، کفش ، مشروبات الکلی ، لوازم آشپزخانه ، فرم عینک ، خودرو ، جرثقیل و پوشاک بوده است .

شامانی تصریح کرد: ارزش پرونده های متشکله از طریق این گمرک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است و از نظر تعداد پرونده های متشکله نیز ۲۰ درصد کاهش داشته است ./س

برچسب ها: رشد ، درامد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.