معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبرداد:

ثبت جشنواره "رباتیک"دانشگاه صنعتی امیرکبیر به صورت ملی/ لزوم راه اندازی تیم ملی"رباتیک" در کشور

معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" باید جشنواره رباتیک خود را به صورت ملی به ثبت برساند تا برگزیدگان این جشنواره بتوانند از امتیازات و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

به گزارش گروه دانشگاهي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر وطنی در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید دبیرخانه دائمی جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی را راه اندازی کند تا در سال های آینده شاهد حضور گسترده تر کشورهای جهان در این مسابقات باشیم.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اعتبارات لازم را در اختیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار می دهد تا این دانشگاه بتواند در دوره های آینده از کشورهای بیشتری برای حضور در مسابقات رباتیک خود دعوت کند.

معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: لازم است صنایع کشور در حوزه رباتیک حضور بیشتری داشته باشند و از این حوزه حمایت کنند.

وطنی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای نخبگان و متفکران جوان و نوجوان کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند و با تمام ظرفیت قانونی و مالی از جشنواره های مختلف که عامل شناسایی نخبگان خواهد بود حمایت می کند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کنسرسیوم میان دانشگاه های کشور در حوزه رباتیک گفت: براین اساس دانشگاه ها باید اقدام به تشکیل تیم های ملی در حوزه رباتیک کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رامین حسینی
۰۰:۱۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
رباتیک ایران توسط دانش اموزان و....برنده می شود نفراول جهان ایران باشد.