تفکر معجزه آسای برخی از "مکمل ها "باید شکسته شود

تبلیغاتی با عناوین معجزه آسای برخی از مکمل ها باید شكسته شود چرا که مکمل ها باید در صورت نیاز بدن مصرف شود تا اثر بخش باشند در غیر اینصورت نتیجه ای غیر از عوارض نخواهد داشت.

دکتر احمد ساعدی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان این که مکمل های غذایی ارتقاء دهنده سيستم ایمنی بدن هستند گفت: اگر این مکمل ها در زمانیکه شخص دریافت کافی مواد مغذی از مواد غذایی دریافتي نداشته باشد مصرف آنها می تواند به خوبی باعث ارتقاء کار کرد سيستم ايمني شوند.

 وی با تاکید بر این که در حال حاضر تبلیغات بر روی مصرف مکمل ها امروزه بسیاری زیاد است افزود: آشنایی کافی با مواد مغذی باعث جلوگیری از پیدایش باورهای غلطی خواهد بود که در جامعه متداول است، بدیهی است که با شکستن تفکر معجره آسا عنوان کردن برخی از مواد مغذی یا اجزای غذایی تقاضای منطقی برای خرید این نوع مکمل ها به وجود خواهد آمد که تبلیغات بی رویه را بی اثر می کند.

ساعدی در پاسخ به این که کدام مکمل ها در تقویت گسیستم ایمنی" نقش دارند عنوان کرد: تحقیقات نشان داده که آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند ولی به نظر نمی رسد که بتوان به صورت کلی در مورد اولویت هر کدام از آنها  قضاوت کرد.

وی با اشاره به این که مصرف دراز مدت مکمل ها می تواند در بدن مقاومت ایجاد کند خاطر نشان کرد: در طولانی مدت درصد جذب روده ای این مواد کاهش یافته و بدن در مقابل دوزهای بالای این مواد مقاومت می کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار