زاهدان/

صادرات بیش از500 هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: طی هفت ماه امسال 573 هزار تن کالا به ارزش 182 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان به خارج کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، ابوالفضل صدری‌خواه اظهار کرد: مصالح ساختمانی، مواد غذایی، شیمیایی، معدنی، محصولات بهداشتی، صنعتی، خدمات فنی مهندسی و محصولات کشاورزی مهم‌ترین کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بیشترین صادرات را در این مدت به کشورهای افغانستان، پاکستان و مالزی داشته است.

صدری خواه ادامه داد: گمرکات سیستان و بلوچستان تسهیلاتی از جمله قبول ارزیابی در محل کالا و همچنین ترخیص یکسره را برای شتاب بخشی فعالیت های صادر کنندگان در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: در این استان 9 گمرک و هفت بازارچه مرزی شامل زاهدان، زابل، چابهار، میلک، میرجاوه، ایرانشهر و سراوان و پیشین فعال هستند و فعال‌ترین آنها میلک، پیشین و سراوان است.

صدری‌خواه با اشاره به اینکه، گمرک چابهار تنها گمرک کشور است که به آبهای آزاد راه دارد افزود: گمرک میلک در مرز افغانستان و گمرک میرجاوه در مرز پاکستان از جمله گمرکات مهم سیستان و بلوچستان هستند.

وی تصریح کرد: هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان موقعیت ویژه ای را برای این استان به لحاظ صادرات فراهم کرده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.