در نشست خبری تحکیم وحدت

شعار مرگ بر آمریکا حذف نشدنی است

نشست خبری دفتر تحکیم وحدت با حضور اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به منظور تشریح برنامه‌های تشکل در آستانه 13 آبان و با اشاره به شعار حذف نشدنی شعار مرگ بر آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری دفتر تحکیم وحدت به منظور تشریح برنامه های این تشکل در آستانه تسخیر لانه جاسوسی برگزار شد.
 
همچنین، در این نشست  "علی بیانی"، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت؛ "فاطمه خلیلی"، "محمدرضا روشنایی" و "محمدحسین غیبی" اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت حضور بهم رساندند.
 
بیانی در این نشست خبری به تشریح سیاست‌های این تشکل‌ در باب استکبارستیزی پرداخت و گفت: اگر به تاریخ جنبش دانشجویی مراجعه کنیم، می‌بینیم که دفتر تحکیم وحدت یکی از با سابقه‌ترین تشکل‌های دانشجویی در زمینه استکبارستیزی است.
 
وی افزود: ‌در سال 58 دانشجویان پیرو خط امام در حرکتی مشخص به سفارت آمریکا حمله و پس از تسخیر سفارت و کشف اسنادی توسط دانشجویان، مشخص شد که آمریکا بعد از انقلاب به دنبال چه اهدافی بوده است و به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) این واقعه را انقلاب دوم نامگذاری کردند.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: حرکتی که دانشجویان در آبان 58 انجام دادند نفی استکبار خارجی بود که نقطه عطفی در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
وی بابیان اینکه سیاست‌های آمریکا بعد از 34 سال هیچ تغییری نکرده ، ادامه داد: آمریکا تنها شیوه استکباری خود را تغییر داده، اما سیاست او در قبال ایران و کشورهای آزاد جهان همچون سابق است.
 
بیانی با اشاره به رویکرد جدید دولتمردان در دولت یازدهم درخصوص سیاست خارجی بیان کرد: سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی تفاوتی نکرده است؛ این در حالی است که متأسفانه شاهد بودیم آمریکا پس از تماس تلفنی اوباما با روحانی همچنان از روی میز بودن گزینه نظامی خبر داد، بنابراین باید متوجه باشیم که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده است.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به افشا شدن اسناد جاسوسی آمریکا از هم‌پیمانان خود تصریح کرد: هنگامی که آمریکا با هم‌پیمانان خود برخورد امنیتی و جاسوسی دارد، چه انتظاری باید از او داشته باشیم تا در قبال ایران که ماهیت متضادی با آمریکا دارد، با دوستی برخورد کند، بنابراین آنان که در این خیال خام هستند که سیاست‌ آمریکا نسبت به ایران تغییر می کند باید واقع‌بین شوند.
 
وی با اشاره به مطرح شدن شعار اعتدال در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اکنون هر کس در دولت یازدهم درباره ارتباط با آمریکا انتقادی را مطرح می‌کند، به او برچسب افراطی می‌زنند، در حالی که باید بدانیم این برخورد درست نیست و بسیاری از مشکلات کشور تنها به دلیل وجود تحریم‌ها و با تعامل با جهان حل نمی‌شود.
 
بیانی ادامه داد: ما مخالف حذف شعار مرگ بر آمریکا هستیم، البته این به معنی آن نیست که ما با مردم آمریکا دشمن باشیم، بلکه این شعار را به معنای نابودی سیاست‌های امپریالیستی آمریکا می‌دانیم، شاید روزی به این نتیجه برسیم که شعار مرگ بر آمریکا دیگر هیچ کجای کشورمان طنین‌انداز نشود، اما مسلماً آن روز آمریکا باید سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر بدهد، در حالی که چنین امری محقق نمی‌شود، بنابراین این شعار قابل حذف شدن نیست.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را در برابر آمریکا با این شعار نشان می‌دهد، گفت: دلیل آن که ما شعار مرگ بر فرانسه و یا دیگر کشورهای دیگر را نمی‌دهیم آن است این کشورها برخلاف آمریکا هویت نظام ما را مورد سوال قرار نداده‌اند، بنابراین شاید برخی بتوانند این شعار را به طور موقت حذف کنند، اما این به معنای حذف این شعار نخواهد بود، چراکه این شعار برخاسته از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است بنابراین این امری نیست که دولت بتواند آن را تغییر دهد و تلاش برخی برای حذف مرگ بر امریکا عبث و بیهوده است.
 
بیانی با بیان اینکه در سردرد ساختمان وزارت خارجه نیز شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی حک شده است اظهار داشت: به دلیل آن شعار مرگ بر امریکا سر می‌دهیم که امریکا پس از پیروزی انقلاب از همه تلاش خود برای تغییر نظام اسلامی استفاده کرده است اما در گفتار اعلام می‌کند که به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی نیست در حالی که این امر با اقدامات او متناقض است و باید بگوییم که او از تمام تلاش خود استفاده می‌کند اما چون هنوز نتوانسته‌ است به نتیجه‌ای برسد به این امر اذعان نمی‌کند.
 
وی به تشریح اقدامات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پس از انتخابات این تشکل پرداخت و بیان کرد: یکی از رویکردهای تحکیم وحدت در این دوره از گسترش اعضای تشکیلات دفتر تحکیم وحدت استوار خواهد بود چرا که بسیاری از انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارند که عضو هیچ تشکلی نیستند بنابراین دفتر تحکیم وحدت در تلاش است تا با دعوت از آنان روند قانونی پیوست آنان به دفتر تحکیم وحدت را انجام دهد و لازم است در اینجا از تمام تشکل‌های که دعوت کنیم که اگر مرام‌نامه و اساسنامه این تشکل را قبول دارند به این تشکل بپیوندند.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: ما در تلاشیم تا انتقادات سازنده‌ای را از مسئولین بکنیم چرا که این امر ثمرات گسترده‌ای را برای دولت خواهد داشت و این را وظیفه خود می‌دانیم. از سوی پیگیری تحولات علوم انسانی بومی یکی از مباحثی است که دفتر تحکیم وحدت آن را پیگیری خواهد کرد.
 
بیانی با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت برنامه‌های آموزشی را برای اعضای این تشکیلات در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه تا ده روزه از جمله اموری است که برای بالا بردن سطح اطلاعات دانشجویان در نظر گرفته‌اند.
 
وی با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت برنامه‌ مستقلی را برای 13 آبان برگزار نخواهد کرد گفت: دفتر تحکیم وحدت در مجمع هماهنگی اتحادیه‌های دانشجویی نماینده‌ای دارد که قرار است در مراسمی که به مناسبت 13 آبان از سوی این مجمع برگزار می‌شود نماینده تحکیم وحدت بیانیه چند اتحادیه را قرائت کند.
 
دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در واکنش به مطالب اخیر روزنامه بهار گفت: برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای در دولت‌های گذشته مقدسات جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌بردند که اخیر نیز روزنامه بهار مقاله‌ای را به این منظور منتشر کرد که توقیف شد بنابراین قوه قضاییه باید برخوردهای جدی را در برخورد با چنین اقداماتی انجام دهد تا ما شاهد چنین اقداماتی نباشیم و امیدواریم که برخورد با نویسندگان این مطلب مانند برخورد با مهدی هاشمی و خانواده هاشمی نباشد و با قاطعیت همراه باشد.
 
 
 وی با انتقاد از فعالیت برخی رسانه‌ها و خبرگزاری ها گفت: برای ما جای تعجب داشت که وقتی در اخبار برخی رسانه‌ها جست‌وجوی را انجام می‌دهیم هنوز مطالبی به‌عنوان غیرقانونی بودن انتخابات تحکیم مشاهده می‌شود در حالی که هیئت‌ نظارت بر قانونی بودن این انتخابات اذعان دارد.
 
بیانی در پایان با اشاره به اقدامات سران فتنه در سال 88 خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که قوه قضاییه باید به آن توجه کند آن است که به تغییر دولت‌ها نباید اقدامات برخی فراموش شود و همچنان با قاطعیت با این اشخاص باید برخورد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار