ثبت نام 15 کشور برای دریافت وایلد کارت جام جهانی بسکتبال

15 کشور از چهار قاره جهان برای دریافت یکی از چهار وایلد کارت جام جهانی 2014 اسپانیا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 15 تیم ملی از کشورهای مختلف تا روز 30 اکتبر آخرین مهلت اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، برای دریافت وایلد کارت جام جهانی 2014 اسپانیا ثبت نام کردند. این 15 تیم از چهار قاره آفریقا،‌ اروپا،‌ آمریکا و آسیا هستند که در مسابقات قاره ای موفق به دریافت سهمیه مستقیم جام جهانی نشدند.

تیم نیجریه از قاره آفریقا، تیمهای برزیل،‌ کانادا و ونزوئلا از قاره آمریکا، تیمهای چین و قطر از آسیا و تیمهای بوسنی، فنلاند، آلمان، یونان، اسرائیل، ایتالیا، لهستان، روسیه و ترکیه از اروپا، کشورهای متقاضی دریافت وایلد کارت هستند.

فدراسیون جهانی فیبا در نشست روزهای اول و دوم فوریه سال 2014 در بارسلون اسپانیا، تصمیم نهایی را در مورد چهار سهمیه باقیمانده جام جهانی می گیرد.

طبق قوانین از یک قاره بیشتر از 3 تیم امکان دریافت وایلد کارت ندارند.

شرایط دریافت وایلد کارت

طبق قوانین فیبا چهار سهمیه اضافی جام جهانی به کشورهایی تعلق می گیرد که بسکتبال محبوبیت زیادی در بین مردم آن داشته باشد،‌ کیفیت کار و نتایج تیم های ملی آن قابل توجه باشد، حضور در جام جهانی برای آینده بسکتبال آن کشور تاثیرگذار باشد، میزبانی مسابقات فیبا را پذیرفته و یا حداقل درخواست میزبانی داشته و از طرفی بهترین بازیکنان آن کشور برای شرکت در جام جهانی تعهد دهند.

همچنین برخی ویژگیهای اقتصادی مثل پخش تلویزیونی و اهمیت بازار یک کشور برای بخش تجاری فیبا اهمیت دارد.

گفتنی است 20 تیم تا به حال به جام جهانی بسکتبال راه یافته اند.

تیم اسپانیا به عنوان میزبان و تیم آمریکا به عنوان قهرمان المپیک اولین تیمهای راه یافته به مسابقات بودند. تیمهای آنگولا، مصر و سنگال از آفریقا و ایران، کره و فیلیپین از آسیا به بازیها صعود کردند.

مکزیک، پورتوریکو، آرژانتین و دومینیکن از امریکا و فرانسه، لیتوانی، کرواسی، اسلوونی، اوکراین و صربستان از اروپا و استرالیا به همراه نیوزلند از اقیانوسیه نماینده سه قاره دیگر دنیا در جام جهانی هستند.

پايان متن/مح


برچسب ها: وایلد ، کارت ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار