ساری /

رفع کمبود آب کشور با مدیریت مدیریت منسجم

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مدیریت منسجم و اصولی منابع آب، بخش زیادی از مشکل کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی را در کشور رفع می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حاج رسولی ها در مراسم معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در ساری افزود: با اجرای طرح های اصولی می توان منابع آب های زیرزمینی بیشتری را مهار کرد تا در بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری در ارتباط با بحث مدیریتی منابع آب اهتمام ویژه ای دارد و به رغم فشردگی کار ، برگزاری جلسات مستمر در این زمینه در هیات دولت در دستور کار است.

حاج رسولی ها بر لزوم توجه و تقویت بخش اقتصاد آب تاکید کرد و افزود: تحقق این مهم نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و داشتن برنامه مدون است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با هدف افزایش ضریب کشت ، کشاورزان باید از ظرفیت کافی در بهره برداری از منابع آب های زیرزمینی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف از جمله محورهای مهم توسعه محسوب می شود، افزود: تامین آب آشامیدنی و همچنین آب مورد نیاز کشاروزان از جمله دغدغه های اصولی دولتمردان است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی شود.

مازندران دارای 147 شاخه رودخانه ، یکهزار و 798 سردهنه کشاورزی ،48 رشته قنات ، هفت هزارو 394 دهنه چشمه و763 قطعه آببندان است.

بیش از 70 هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز در استان مازندران وجود دارد که به طور میانگین سالانه حدود 2/1 میلیارد مترمکعب آب از آنها برداشت می شود/س

برچسب ها: مدیریت ، منسجم ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.