نيويورک تايمز: لحن بيانيه مشترک ايران و آژانس مثبت بود

روزنامه نيويورک تايمز نوشت: ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام کردند که به منظور حل اختلاف ها بر سر برنامه هسته اي ايران نشست "بسيار سازنده اي" در وين برگزار کرده اند و احتمالا ادامه گفتگوهاي آنها يازدهم نوامبر در تهران انجام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه آمريکايي در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم "آليسا جي روبين" و "ريک گلدستون" افزود: رفع ابهامات آژانس درمورد صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران مهمترين عامل در هر توافقي بين ايران و کشورهاي غربي خواهد بود.  

به گفته مقامات غربي مطلع از روند مذاکرات، ايران بايد به عنوان بخشي از هر توافقي که حاصل مي شود به بازرسان آژانس اجازه بدهد به تاسيسات دسترسي پيدا کنند. 

در بيانيه مشترک ايران و آژانس که روز سه شنبه در وين منتشر شد درمورد اين که چه پيشرفت هايي حاصل شده است توضيحي داده نشده بود اما در اين بيانيه آمده بود ايران براي پاسخ گويي به پرسش هاي آژانس پيشنهاد جديدي مطرح کرده است.  

لحن بيانيه اين اميدواري را ايجاد مي کند که نگراني هاي آژانس برطرف خواهد شد. ايرانيان هم اظهارات مثبتي بيان کرده اند. رضا نجفي، نماينده ايران در آژانس گفت: من معتقدم با ارائه پيشنهاد جديد ايران به آژانس قادر خواهيم بود فصل جديدي از همکاري را آغاز کنيم. 

نشست اين هفته نخستين ديدار رو در روي يوکيا آمانو، دبير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي و هئيت ايراني بود که حسن روحاني براي مذاکره اعزام کرده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار