پليس انگليس به اشتباه خود که منجر به قتل يک جوان ايراني شد اذعان کرد

بي بي سي اعلام کرد پليس در شهر بريستول در غرب انگلستان به قصور خود در حفاظت از فردي ايراني‌الاصل به نام "بيژن ابراهيمي" که در ماه ژوئيه در اين شهر به قتل رسيد، اذعان کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سايت بي بي سي در گزارشي اعلام کرد بعد از آن که ابراهيمي به اتهام "اخلال در آسايش" براي توضيح به پاسگاه پليس رفته بود و با توضيحات او، سو تفاهم رفع شده بود، چند روزنامه بريتانيايي نوشتند که آقاي ابراهيمي قصد داشت از نوجواناني که گلدان‌هاي او را خراب مي‌کرده‌اند عکس بگيرد تا از آنها شکايت کند و عکس‌ها را به عنوان سند به پليس ارائه دهد.

در پي اين حادثه همسايه‌ها او را به گرايش جنسي به کودکان و تهيه تصاوير هرزه‌نگارانه از آنها متهم کردند.

پليس نيز بر اساس توضيحات ابراهيمي متوجه شد که اين ظن پايه و اساسي نداشته و ابراهيمي قصد داشت عکس‌ها را به عنوان سند ارائه کند.

پس از انتشار اين شايعات، دو نفر از اهالي بريستول او را بي رحمانه کتک زدند و پس از آنکه در اثر ضربات متعدد درگذشت جنازه‌اش را سوزاندند.

سه مامور پليس در اين رابطه از خدمت معلق شده‌اند و کميسيون مستقل رسيدگي به شکايات از پليس در حال تحقيق بر روي چگونگي رسيدگي به پروندهابراهيمي است.

پليس اين منطقه اذعان کرده که ابراهيمي هيچ تصوير نامناسبي از کودکان نگرفته بوده است.

خانواده ابراهيمي در بيانيه‌اي او را قرباني "عمل سنگدلانه‌اي از سر نفرت غيرقابل تصور" خوانده‌اند و گفته‌اند تا وقتي کساني که در اين واقعه مسئوليت داشته‌اند مجازات و بازخواست نشوند، عدالت محقق نشده و چنين خطري، افراد بي گناه را در موقعيت مشابه تهديد مي‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار