دارایی در نطق میان‌دستور؛

مذاکرات نباید خدشه‌ای به عزت و اقتدار ملت ایران وارد کند

عضو کمیسیون اصل 90 در نطق میان دستور خود گفت: این روزها بحث مذاکره با غرب به ویژه آمریکا داغ داغ است و منتقدان و موافقان به طور جدی و با همه توان در صحنه حاضر شده‌اند صرف نظر از این که بر اصل مذاکره ایراد و اشکالی مترتب نیست اما مذاکره باید عزتمندانه، مقتدرانه و البته مدبرانه باشد و در این راه نباید خدشه‌ای به عزت و اقتدار ملت و اصول و ارزش‌های پایه‌ای وارد شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عیسی دارایی" نماینده مردم اندیمشک در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز سه‌شنبه مجلس گفت: امروز کشور اسلامی ما در معرض آزمونی سخت و حساس و شاید سرنوشت ساز قرار گرفته است من این مسئله را به عنوان خادمی کوچک در خانه بزرگ ملت و یک سرباز همیشه آماده در صحنه‌های دفاع از ایران اسلامی عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: این روزها بحث مذاکره با غرب به ویژه آمریکا داغ داغ است و منتقدان و موافقان به طور جدی و با همه توان در صحنه حاضر شده‌اند، بی‌گمان شما بیشتر از بنده به این مهم واقف هستید که صرف نظر از این که بر اصل مذاکره ایراد و اشکالی مترتب نیست اما مذاکره باید عزتمندانه، مقتدرانه و البته مدبرانه باشد و در این راه نباید خدشه‌ای به عزت و اقتدار ملت و اصول و ارزش‌های پایه‌ای وارد شود.

دارایی در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی مذاکره با آمریکا، بحث انرژی هسته‌ای، تحریم، گرانی، کسری بودجه و مسائل اقتصادی و... نیست گرچه همه این مسائل مهم است و فراروی ملت و دولت قرار دارد لیکن مشکل اصلی ما شیطان بزرگتر یعنی هوای نفس است که در میان جمعی از مسئولین و کارگزاران نظام رخنه کرده است و آثار مخرب و ویران کننده‌ای در جامعه ما به جای گذاشته است که این ویرانی‌ها روز به روز رو به افزونی است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: مدیریت‌های موروثی، فامیلی و دعوت به کار بازنشستگان آن هم با حقوق گزاف از این نمونه است در حالی که جوانان این مملکت حتی با داشتن دانش نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در پی اشتغال هستند.

وی ادامه داد: بودجه‌هایی که در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اختصاص داده می‌شود به جای آن که در ساخت و ساز زیربنایی و اساسی و خدمات عمومی هزینه شوند به کاخ سازی برای وزارتخانه‌ها و ساخت هتل‌ها در مشهد و شمال کشور اختصاص داده شده که به نظر می‌رسد فروش این‌ها و اسکان در ساختمان‌های ساده‌تر بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها را عملیاتی و اجرایی می‌کند.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوزستان که نمایندگان این استان از مظلومیت و محرومیت آن سخن می‌گویند و شاید به باور برخی از بزرگان این سخنان تند بوده است متاسفانه دچار این مشکل است به طوری که براثر همین مدیریت ناصحیح و موروثی و غیرتخصصی و ساختن کاخی که در بین مردم به نام کاخ استانداری معروف است و در کنار این کاخ، افرادی فقیر که بعضا به بیماری‌های مخوف و صعب‌العلاج مبتلا هستند. کاخ نشینی و روحیه اشرافی گری کاخ نشینان اجازه نخواهد داد که درد مردم را درک کنند و به فکر درمان باشند.

وی ادامه داد: آیا با این فاصله طبقاتی می‌توان در حل مشکل امنیت، اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و سایر ناهنجاری‌ها گام برداشت به راستی آیا تجمل گرایی در معاشرت‌ها، امروز برگرفته از آرمان‌های امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت است؟ امام راحل در نهایت ساده زیستی عزتمندترین و دنیای شرق و غرب و ابرقدرت‌ها را با توکل به خدا به لرزه درآورد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: آیا ساده زیستی رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های همیشگی معظم له و توصیه‌های همیشگی‌ ایشان در رابطه با فاصله گرفتن از اشرافی‌گری را در نظر می‌آورید واقعیت این است که دولت‌های قبلی با شعار آزادی، سازده زیستی مبارزه با فقر و عدالت و مبارزه با اشراف و تجمل و مواردی از این دست وارد صحنه شدند ولی با کمال تاسف در عمل، اسراف و تجمل گرایی از یک سو و فقر و ناهنجاری از سوی دیگر به نقطه اوج خود رسیده است.

دارایی خطاب به رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: اکنون که مردم به برنامه‌های شما که از دلسوزان نظام هستید اعتماد کرده‌اند و براین باورند که اگر می‌خواهید اعتدال در جامعه برقرار و فقر را ریشه کن کنید، باید تدبیری بلند اتخاذ شود و به خدا توکل کنید همان خدایی که آتش را بر ابراهیم گلستان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار