کاخ سفيد با آزادي 55 زنداني يمني از گوانتانامو موافقت کرد

دولت یمن امروز از موافقت کاخ سفید با آزادی شماری از زندانیان یمنی از زندان آمریکایی گوانتانامو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری دولتی عربستان سعودی؛  "ابوبکر القربی" وزیر امور خارجه یمن با اعلام این خبر گفت دولت آمریکا با آزادی پنجاه و پنج زندانی یمنی از زندان گوانتانامو موافقت کرده است .

 "القربی" تصریح کرد 55 زندانی یمنی که قرار است دولت آمریکا آنها را آزاد کند خطرناک نیستند ولی به سبب رنج ها و سختی هایی که در زندان گوانتانامو متحمل شده اند نیازمند حمایت به منظور بازگشت به زندگی طبیعی هستند .

وزیر امور خارجه یمن تاکید کرد دولت یمن تصمیم دارد برای بازپروری زندانیان یمنی که از زندان گوانتانامو آزاد می شوند یک مرکز تخصصی در این زمینه تاسیس کند . وی درباره به تاخیر افتادن آزادی بسیاری از زندانیان یمنی از گوانتانامو از سوی دولت آمریکا خاطر نشان کرد دلیل تاخیر در آزادی این زندانیان اقدامات دولت آمریکا و قوانین این کشور و اختلافات ایجاد شده بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا است.

" القربی" افزود هر زمان به دستیابی به توافقی با دولت آمریکا برای آزادی زندانیان یمنی نزدیک شدیم به یکباره همه چیز متوقف شد.

"ابوبکر القربی" وزیر امور خارجه یمن درباره فعالیت القاعده در یمن و ناامنی های این کشور تصریح کرد این عناصر بیشتر در مناطق صعب العبور و کوهستانی موضع گرفته اند و دسترسی ارتش یمن به این مناطق بسیار دشوار است با این حال وارد کردن ضربات نظامی به عناصر القاعده بر اساس هماهنگی داخلی بین مسئولان یمنی صورت می گیرد . القربی افزود رهبران القاعده برای تهدید امنیت یمن برنامه ریزی می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار