کرمانشاه /

شاهکارکوروش باقری درلهستان

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی، در پی کسب عنوان سومی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی لهستان، گفت: کوروش باقری شاهکار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پار، گفت: کوروش باقری توانست با مدیریت خود و با وجود تمامی مشکلات بر فضای بی اخلاقی موجود در ورزش (ورزشکار سالاری) چیره شود.

وی افزود: باقری در پرورش استعدادها و باروری پتانسیل های موجود در رشته وزنه برداری بار دیگر توانایی های بی بدیل خود را نشان داد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، افزود: از طرفی دیگر باقری کار سختی در پیش دارد چرا که در مسابقات جهانی بعدی بایستی امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک 2016 کسب کند.

پار، تصریح کرد: فدراسیون وزنه برداری ایران می تواند با تعامل بیشتر با قهرمانان المپیکی این رشته به نوعی اختلافات موجود در وزنه برداری را مدیریت کند که اگر آن پتانسیل هم به تیم ملی افزوده شود این تیم لیاقت ایستادن بر سکوی نخست جهانی را دارد.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی تاکید کرد: رشته وزنه برداری بیشتر از آنچه که مهارت در آن دخیل و تاثیرگذار باشد، فاکتورهای فیزیولوژیک در آن موثر است، بنابراین نیاز به تحمل تمرین های سخت و ممارست دارد و در نتیجه داشتن شرایط اردویی سخت و منظم یکی از پیش شرط های نتیجه گرفتن قهرمانان در این رشته است و با توجه به علم کوروش باقری و ماهیت رشته وزنه برداری، آن سخت گیری های اردویی از نیازهای اصلی و اساسی این رشته محسوب می شود.

گفتنی است: تیم ملی وزنه برداری ایران بدون حضور قهرمانان المپیکی خود، توانست در مسابقات جهانی لهستان در امتیازات تیمی در جایگاه سوم جهان قرار گیرد./س

 


     

برچسب ها: شاهکار ، کوروش ، باقری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.