سمنان /

بيش از ۸۱ ميليون دلار كالا در 7ماهه امسال ازاستان سمنان صادر شد

این کالاها به ارزش بیش از 81 میلیون دلار شامل لوله و پروفیل آهنی، شمش سرب ،سنگ سلیستین ، سیمان خاکستری، کاشی و سرامیک ، عایق رطوبتی و پودر شوینده بود که به کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، امسال بيش از ۲۴۲ هزار تن كالا از اين گمرك به خارج صادر شده است كه از نظر ارزش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش دارد و از لحاظ وزني تفاوتي ندارد.

مدير كل گمرك استان سمنان  گفت: عمده كالاهاي صادر شده شامل انواع سيمان خاكستري، پودر شوينده، كاشي، عايق رطوبتي، لوله و پروفيل آهني، گچ، شمش سرب، سنگ سلستين، كولر آبي و ظروف يك بار مصرف و ... است.
شاماني افزود: اين كالاها به كشورهاي مختلف از جمله عراق، افغانستان و كشورهاي منطقه آسياي مركزي و ... صادر شده است. وي گفت: در اين مدت بيش از ۱۴ هزار تن كالا به ارزش بيش ۳۲ ميليون دلار از گمرك سمنان ترخيص شده است.

وي گفت: اين مقدار واردات از نظر وزني در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد كاهش دارد و از كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، تركيه، آلمان، چين، ژاپن و ازبكستان به اين گمرك وارد شده است.
مدير كل گمرك استان سمنان گفت: كالاهاي وارداتي شامل پنبه ، ماشين آلات، مواد اوليه كارخانجات، لوازم كامپيوتر، باتري قراضه و قطعات خودرو است
وی همچنین درآمد گمرکاستان را در همین مدت 75 میلیارد ریال اعلام کردو گفت: اینمیزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.
شامانی همچنین ازتشکیل 44 فقره پرونده قاچاق به ارزش5میلیارد ریال خبر دادو گفت: پرونده های قاچاق از نظر ارزش7درصدافزایش و ازنظر تعداد 20درصد کاهش داشته است./س
برچسب ها: صادرات ، گمرگ ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.