اولین نشست تخصصی "ژرفا" برگزار می‌شود

نخستین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی "ژرفا" با موضوع "امکان و امتناع علوم انسانی اسلامی" برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ به همت اندیشکده‌ "برهان" نخستین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی «ژرفا» با موضوع «امکان و امتناع علوم انسانی اسلامی» برگزار می‌شود.

این نشست تخصصی که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف و مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، به ماهیت علوم انسانی و امکان یا عدم امکان اسلامی‌سازی این علوم خواهد پرداخت.
 
نشست مذکور به صورت مناظره میان حجت‌الاسلام والمسلمین داوود مهدوی‌زادگان (مدرس حوزه و دانشگاه و عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)به عنوان موافق اسلامی‌سازی علوم انسانی و دکتر بیژن عبدالکریمی(دانشیار گروه فلسفه‌‌ دانشگاه آزاد اسلامی) به عنوان مخالف این بحث، برگزار مي‌شود.
 
علوم انسانی، به عنوان زیربنای عقلی و معرفت‌شناسانه‌ سایر علوم، از جایگاه مهمی در جوامع بشری برخوردار است و با توجه به اینکه خود این علوم دارای مبانی انسان‌شناختی، جهان‌شناختی، معرفت‌شناختی و روش‌شناختی است و از طرفی ديگر، در بستر فرهنگی و اجتماعی غرب، در طی قرون متمادی شکل گرفته‌، لازم است مورد بحث و بررسی قرار گیرد که با توجه به مبانی انسان‌شناختی، جهان‌شناختی، معرفت‌شناختی و روش‌شناختی اسلامی، آيا می‌توان آن‌ها را بازمهندسی و طراحی جدید و بومی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند روز سه‌شنبه 7آبان‌ ماه، از ساعت 13 تا 16 بعداز‌ظهر در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف در این نشست حضور یابند.
انتهای پیام/
برچسب ها: ژرفا ، برهان ، صدرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار