بيانيه اتحاديه سوم دانشگاه آزاد

آنجا که تعامل نخبگان بر مبناي رقابت و عقلانيت است، جايي براي قداره بندان تروريست نيست

در بيانيه اتحاديه سوم دانشگاه آزاد آمده است: در سپهر سیاست آنجا که تعامل نخبگان بر مبنای رقابت، عقلانیت و تحمل رقیب می‌باشد ، جایی برای قداره بندان و تروریست‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) در محکومیت ترور اخیر در سروان به شرح زير منتشر شد.

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعاً  (سوره مائده آیه )

یک بار دیگر خون بی‌گناه فرزندان این مرز و بوم دست کریه  جنایتکاران را برملا کرد و عجز و ناتوانی دشمنان این مرز و بوم که از منطق محرومند و به منطق خشونت  پناه می‌برند را نمایان ساخت. بیشتر انسانهای آزاد اندیش بر این باورند که:

 خشونت وسیله کسانی است که چون در میان ملتی خود را مطرود و منفور می‌دانند، برای از بین بردن همبستگی اجزای جامعه، برای بدبین کردن بخش‌های جامعه به یکدیگر، برای برهم زدن نظم جامعه و در واقع برای انتقام‌گیری از مردمی که خشونت گران و بی‌منطقان را از میان خود رانده و مي‌رانند، دست به خشونت مي‌زنند.

در حالی که ملت شریف ایران اسلامی پس از خلق حماسه سیاسی آماده تعامل بیش از پیش با دنیا بوده و میوه بهاری خود را با اخلاق اسلامی از شجره نونهال آزادی می‌چینند و آزادی خواهان و استبداد ستیزان در سراسر جهان ندای حریت سر داده و خواهان گفتگو و مسالمت بوده و در پی احقاق حقوق حقه خود از طریق قانون‌مداری و دین محوری و اخلاق‌گرایی می‌باشند، خفاشان خون‌آشام در تاریکی و جهالت دست به شمشیر برده و عجز و ناتوانی خود را در مواجهه با گفتمان عدالت و مساوات به نمایش می‌گذارند. در سپهر سیاست آنجا که تعامل نخبگان بر مبنای رقابت، عقلانیت و تحمل رقیب می‌باشد ، جایی برای قداره بندان و تروریست‌ها نیست.

اینک ما بخشی از جامعه دانشجویی تحت عنوان مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هر گونه خشونت در هر کجای کره خاکی و توسط هر گروهی که نشان از ضعف سیاسی و عدم اعتقاد آنان  به گفتمان و دموکراسی و حقوق بشر می باشد را محکوم کرده و شهادت  نظامیان و مرزبانان سراوان به دست گروهکهای تروریسی را غیر قابل قبول دانسته ، زیرا بر این باور هستیم که نظامیان به دور از تنشهای سیاسی ، تنها حامی مرزهای ملی و حافظ امنیت و جان و مال مردم کشورشان هستند .لذا در راستای ذات تشکلهای اسلامی دانشجویی که همانا عدالت خواهی و ضدیت با خشونت طلبی می باشد ، این نوع حرکات ددمنشانه  به هر شکلی را محکوم و در پایان از دستگاههای امنیتی و قضایی که همواره سربازان گمنام امام زمان (عج) به شمار می رفتند انتظار می رود در کمترین زمان عوامل و حامیان این جنایت هولناک را شناسایی و به اشد مجازات برسانند بلکه خواب خفتگان در غفلت را روشنایی حاصل شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار