کرمانشاه/

تنها 5 تا 10 درصد بازار بازیهای رایانه ای کشور را در اختیار داریم.

مدیر بخش بازی سازی رایانه ای مجتمع دیجیتال آیت اله نجومی کرمانشاه گفت: در حال حاضر پنج تا 10 درصد بازار بازیهای رایانه ای داخل کشور در دست بازی سازهای ایرانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه سجاد شیرزادی گفت: تولید بازیهای رایانه ای در ایران با ریسک بالا و بازدهی طولانی مدتی همراه است و به همین علت کمتر کسی سراغ این کار می رود.

وی با بیان اینکه دراکثر نقاط کشور به هیچ عنوان تولید بازی رایانه ای صورت نمی گیرد، یادآور شد: تنها در چندشهر کشور از جمله تهران، تبریز ، اصفهان و شیراز بازیهای رایانه ای تولید و ساخته می شود.

وی با اشاره به پرسود بودن صادرات بازیهای رایانه ای در سطح جهان گفت: در حال حاضر در کشور هند صادرات این محصولات به اندازه درآمد نفت ایران می باشد.

این مقام مسئول همچنین به حمایت های مالی و معنوی کشورهای غربی از ساخت بازیهای رایانه ای اشاره کرد وادامه داد: در حال حاضر بودجه های عظیمی توسط دولت ها برای انجام این کار اختصاص داده می شود، به طوریکه هزینه تبلیغ یک بازی رایانه ای (بازی ""call of duty ) به اندازه کل بودجه شبکه ملی فرهنگ کشور ایران که مجتمع های دیجیتال نیز زیر مجموعه آن محسوب می شوند، می باشد.

وی همچنین یادآور شد: برای ساخت هر بازی رایانه ای در خارج از کشور تیمی 500 تا 600 نفره با بودجه های کلان فعالیت دارند و همه اینها در حالیست که در کشور ایران تعداد افراد هر تیم بازی ساز حداکثر 15 نفر می باشند که با بودجه های بسیار ناچیز بازیهای رایانه ای را تولید می کنند.  ش  ک

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.