رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در 90 پایگاه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس گفت: برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 90 پایگاه در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  احسان سبزگلین اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که طی سال‌های اخیر با جدیت در کشور اجرا شده مربوط به پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان است و کودکان یک تا 6 سال در این طرح مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در این طرح موجب شده است تا بخش مهمی از ابتدا به تنبلی چشم در سنین نوجوانی و جوانی به ویژه در سطح دانش‌آموزان کنترل شود.

این مسئول افزود: در همین راستا از ابتدای هفته جاری اجرای طرح فوق در 90 پایگاه شهرستان قدس از جمله مدارس، فرهنگسراها و شبکه‌های بهداشت ویژه کودکان یک تا 6 سال آغاز شده است.

سبزگلین ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، کودکان یک تا 3 سال با دستگاه‌های پیشرفته و کودکان 4 تا 6 سال نیز با جدول ویژه چشم‌پزشکی مورد معاینه و غربالگری قرار می‌گیرند.

*طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای خانواده‌های کم‌درآمد رایگان است

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا هزینه‌ای از خانواده‌ها بابت این طرح دریافت می‌شود، گفت: براساس دستورالعملی که داریم هزینه طرح غربالگری برای کودکان یک تا 3 سال 48 هزار ریال و کودکان 4 تا 6 سال 18 هزار ریال محاسبه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس ادامه داد: همچنین خانواده‌های کم‌درآمد شهرستان قدس بابت این معاینات هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و برای این اقشار رایگان است.

سبزگلین در پایان گفت: سال گذشته در طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم شهرستان قدس بیش از 10 هزار کودک مورد معاینه قرار گرفتند و انتظار داریم که امسال کودکان بیشتری مورد غربالگری قرار گیرند.
برچسب ها: تنبلی ، چشم ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.