فروزانی: برای غلبه بر راه آهن و زمین تختی برنامه‌ریزی کرده‌ایم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در بازی با راه آهن، ما دو حریف داریم؛ یکی راه آهن و دیگری زمین مسابقه که برای غلبه بر هر دو برنامه داریم.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، رضا فروزانی اظهار داشت: مشکلی برای انجام بازی‌های فشرده نداریم. مساله اصلی به شرایط زمین بر می‌گردد. زمین ورزشگاه تختی در فرم خوبی نیست و ما در واقع دو حریف را پیش رو داریم. یکی راه آهن و یکی زمین که اجازه انجام یک فوتبال مناسب را نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: بازی‌های راه آهن را آنالیز کرده‌ایم، بویژه بازی‌هایی که برابر تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال داشتند را بررسی کردیم. آنها یک بازی تدافعی انجام خواهند داد. تیم‌هایی که دفاع و ضد حمله را در دستور کار دارند و از توپ‌های بلند استفاده می‌کنند، شاید شرایط زمین روی کار آنها تاثیر نگذارد اما پرسپولیس تیمی است که روی زمین بازی می‌کند.
 
فروزانی افزود: حتی وقتی صحبت شد بچه‌ها از روزهای گذشته برای این بازی شکل تمرین را عوض کنند، آقای دایی مخالفت کرد. ما از توپ‌های بلند در وقت خودش استفاده می‌کنیم، اما فوتبال زیر توپی نداریم.
 
مربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به بازی برابر تیم پدیده مشهد خاطرنشان کرد: 120 دقیقه شدن آن بازی فشار را زیاد کرد و همین باعث شد تا در عمل، تمرینات ما قبل از بازی با راه آهن به ریکاوری اختصاص یابد. البته همه چیز طوری برنامه‌ریزی شده بود که بازی را در 90 دقیقه تمام کنیم اما در فوتبال انگیزه نقش مهمی ایفا می‌کند. البته نه  اینکه بچه‌ها انگیزه نداشتند، مساله این است که وقتی با تیمی از دسته پائین‌تر بازی دارید، هر قدر هم در گوش بازیکن بخوانید که بازی چقدر مهم است و هر قدر هم خود او اینطور بگوید، باز هم ته فکرش این است که از پیش برنده هستند و این مساله تاثیر خودش را روی عملکرد بازیکن و تیم می‌گذارد.
 
فروزانی در پاسخ به این سوال که آیا میل به صدرنشینی با توجه به دوری طولانی تیم از این عنوان را انگیزه خوبی برای پیروزی در بازی‌های بعدی می‌داند، تصریح کرد: شکی نیست که ما با هدف پیروزی وارد تمام بازی‌ها می‌شویم و در حال حاضر با وجود تمام مسائلی که مطرح می‌شود و تمام مشکلاتی که برای پرسپولیس ایجاد شد، در یک قدمی صدر جدول قرار داریم. این مساله انگیزه خیلی خوبی است اما از سوی دیگر باید این واقعیت را در نظر بگیریم، قرار گرفتن در صدر جدول تحت عنوان پرسپولیس برای اکثر این بچه‌ها تجربه نشده است. با این وجود آقای دایی تلاش کرده است که میل به پیروزی و شماره یک بودن را به آنها تزریق کند. البته اینکه خود آقای دایی کنار زمین نیست روی عملکرد تیم تاثیر می‌گذارد. مسائل فنی منتقل می‌شوند ولی حضور آقای دایی یک انرژی و روحیه خاصی را به داخل زمین منتقل می‌کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بازی با راه آهن اهداف گوناگونی داریم. یکی اینکه باید بیرون از آزادی به پیروزی برسیم و دیگر اینکه با این پیروزی به صدر جدول برسیم. حریف را دقیقا بررسی کرده‌ایم و راه‌های مختلفی را برای ایجاد موفقیت شناسایی و روی آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بدون تردید راه آهن هر قدر هم دفاعی بازی کند در این بازی موقعیت‌های خوبی ایجاد خواهیم کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار