عبدالهی خبر داد؛

تشکیل کمیته امنیتی وزارت کشور پیرو حادثه تروریستی سراوان

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: وزارت کشور به محض اینکه از حادثه تروریستی سراوان مطلع شد به دستور وزیر کشور کمیته امنیتی را تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، علی عبدالهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگویی در بخش خبری 14 شبکه اول سیما درتشریح جزئیات حادثه تروریستی سراوان که شب گذشته رخ داد، گفت: حادثه دیشب در محدوده مرزی شهرستان سراوان رخ داد به این صورت که ماموران ما در حین گشت‌زنی متوجه حضور افرادی از اشرار و گروهک‌های تروریستی‌ شده‌اند که این موضوع به درگیری با آنها منجر شده است.   
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه در این حادثه تروریستی یکی از خودروها که حامل نیروهای مرزبانی کشورمان بوده، دچار حادثه جدی شده که طی این حادثه 14 نفر شهید و 6 نفر مجروح شدند.   
 
عبدالهی تصریح کرد: در جریان این درگیری و با رسیدن نیروهای کمکی،‌ اشرار و گروهک‌های تروریستی به خاک کشور پاکستان متواری شدند.    
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه این درگیری در محدوده صفر مرزی رخ داده است، اظهار داشت: این اشرار از طریق مرز، قصد نفوذ به خاک کشورمان را داشته‌اند اما با مقابله نیروهای مرزی کشورمان روبرو و به خاک پاکستان فرار کرده‌اند.   
 
وی گفت: وزارت کشور به محض اینکه از این حادثه تروریستی مطلع شد به دستور وزیر کشور کمیته امنیتی را تشکیل داد و فرمانده مرزبانی نیز عازم این منطقه شد.   
 
عبدالهی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه شورای امنیت این حادثه را به وزارت امور خارجه اطلاع داده است، تصریح کرد: با دوستان‌مان در وزارت امور خارجه تماس داشته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم تا با مقامات پاکستانی نسبت به کنترل مرزها تماس برقرار کنند زیرا به طور حتم ورود اشرار و گروه‌های تروریستی از مرز پاکستان به خاک ایران رخ داده و موجب وقوع درگیری شده است.   
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه بحث موافقتنامه امنیتی با پاکستان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: ما بارها به کشور پاکستان گفته‌ایم که علاوه بر کنترل دقیق مرزهای خود باید نسبت به ورود اشرار و گروه‌های تروریستی به خاک ایران نیز دقت نظر بیشتری را به خرج دهند.   
 
عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد:‌ وزارت کشور به صورت جد پیگیر این حادثه تروریستی و ابعاد و زوایای آن است.   
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار