آیت‌الله علوی‌گرگانی:

صیانت از ولایت فقیه و مرجعیت، تامین کننده امنیت کشور است

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که صیانت از ولایت فقیه و مرجعیت، تامین کننده امنیت کشور است، گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به خاطر وجود ولی فقیه در راس کشور، نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از حوزه نیوز، "آیت الله علوی گرگانی" پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و هیات همراه به تبیین جایگاه رفیع ولایت در نظام دینی پرداختند.

معظم‌له با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه، گفتند: ماه ذی الحجه، حقیقتا ماه ولایت است؛ چرا که اول این ماه مصادف با سالروز ازدواج مبارک حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) می باشد و در ادامه هم واقعه بزرگ غدیر خم و مباهله اتفاق افتاده است.
 
آیت الله علوی گرگانی در بیان عظمت غدیر خم، افزود: روز غدیر خم، روز اکمال دین و اتمام نعمت است و این امر نشان دهنده آن است که دینِ بدون ولایت، دین ناقص است که مورد پذیرش خدای متعال قرار نخواهد گرفت.
 
معظم له، ولایت فقیه را ادامه ولایت اهل بیت(ع) دانسته و یادآور شد: عده ای هنوز مفهوم ولایت فقیه را درک نکرده اند و تصور می‌کنند که ولایت فقیه ساخته امام راحل (ره) است؛ در حالی که این بحث در کتب فقهی قدیم نیز وجود داشته است و امام خمینی (ره) آن را احیاء ساختند.
 
وی با بیان این که ولایت پذیری مانع انجام بسیاری از گناهان می‌شود، تاکید کرد: اگر کسی معتقد به ولایت فقیه باشد، هیچ گونه خلافی مرتکب نمی‌شود؛ چرا که ولایت فقیه در امتداد ولایت اهل بیت(ع) است.
 
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که صیانت از ولایت فقیه و مرجعیت، تامین کننده امنیت کشور است، ابراز داشت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به خاطر وجود ولی فقیه در راس کشور، نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.
 
معظم له در پایان خطاب به مسئولین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، خاطر نشان کرد: باید پرسنل خود را آگاه کنید که در چه مجموعه ای خدمت و از چه کشوری دفاع می کنند؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران دارالولایه و مورد عنایت اهل بیت(ع)است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار