آلبرايت: فرانسه هم در سازمان ملل از من جاسوسي کرده بود

مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت زمانی که نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بود فرانسه از وی جاسوسی کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلبرایت در یک مرکز مطالعاتی در واشنگتن گفت : برای هیچ کس غیرمنتظره نیست که برخی کشورها از یکدیگر جاسوسی کنند.

این دیپلمات آمریکایی از سال 1993 تا 1997 سفیر کشورش در سازمان ملل متحد بود و پس از آن توسط بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه این کشور انتخاب شد.

وی تاکید کرد زمانی که در این سازمان بین المللی کار می کرد از وی جاسوسی شده بود.

آلبرایت گفت : به خوبی به خاطر دارم زمانی که در سازمان ملل متحد بودم سفیر فرانسه به دیدنم آمد و از من پرسید چرا به فلان شخص فلان چیز را در خصوص علتی که برای آن می خواهید زنان در دولت باشند گفتی؟

وی افزود :من پاسخ دادم ، ببخشید؟ ، آنها یکی از مکالمه های مرا شنود کرده بودند.

وی جزئیات بیشتری درباره تاریخ این مکالمه مذکور یا موضوع آن ارائه نکرد.

اقدام ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در افشای عملیات شنود واشنگتن در خارج از آمریکا ، واکنشهای شدیدی را از طرف فرانسه ، آلمان ، برزیل و دیگر همپیمانان آمریکا به دنبال داشته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پنجشنبه از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست درباره اطلاعاتی که خبر از احتمال شنود تلفن همراه وی توسط این سازمان آمریکایی می دهد توضیح دهد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز پس از افشای اطلاعات درباره شنود تماسهای تلفنی در فرانسه به شدت اعتراض کرد.

آلبرایت افشاگریهای اسنودن را برای آمریکا «بسیار زیان بار» دانست.

وی اضافه کرد : بخش گسترده ای از سیاست خارجی پرچانگی و شایعه پردازی است و دانستن چیزی که شخصی درباره شخص دیگری می گوید در بلندمدت برای تلاش در خصوص مشخص کردن چگونگی رفتار در خصوص این کشور یا آن شخص مفید است.
 
وی تاکید کرد : ستودن اسنودن اشتباه است ، کاری که او انجام می دهد جرم و مربوط به دستگاه قضایی است و ما را به شدت آزار می دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار