کرمان میزبان جشنواره کشوری اسب اصیل

جشنواره کشوری اسب اصیل طی روزهای 9-10 آبان در کرمان برگزار خواهد شد.

علی فیروزیان مسئول کمیته زیبایی اسب اصیل در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: یکی از برنامه‌های فدراسیون سوارکاری برگزاری جشنواره‌های زیبایی اسب اصیل است که طی سال در برخی نقاط ایران برگزار می‌شود در ادامه همین برنامه‌ها، کرمانی طی روزهای 9-10 آبان میزبان یکی از این جشنواده‌هاست.

وی تصریح کرد: در مدت 2 روز برگزاری این جشنواره روز نخست مختص اسب‌های ایرانی که در کشور تولید و زایچه می‌شود و روز دوم مربوط به اسب‌های خارجی که از کشورهای آمریکا، آلمان و لهستان می‌آید شرکت خواهند کرد.

فیروزیان در ادامه گفت: اسب‌های اصیل ایرانی (عرب) بیشتر در اهواز دیده می‌شود، البته برخی از نقاط ایران نیز در پرورش آن دخیل هستند.

وی گفت: زمانی که اسب‌هایی در جشنواره‌ها مقام می‌آورند قیمت آن‌ها بالا می‌رود و می‌شود گفت این کار یک نوع تجارت و بیزینس می‌باشد.

مسئول کمیته استقامت در ادامه گفت: هفته سوم لیگ استقامت کشوری نیز طی روزهای 30 آبان تا 1 آذر در شهرستان رفسنجان ک رمان برگزار خواهد شد.

فیروزیان گفت: هفته اول خرداد و شهریور سال جاری در شهرهای اصفهان و کرج برگزار شد.

وی اضافه کرد: این دومین سالی است که لیگ استقامت را برگزار می‌کنیم و قصد داریم در سال 93 نیز تیم ملی را رونمایی کنیم.

فیروزیان گفت: ما سوارکاران خوبی در استقامت داریم که مایه افتخار و مبالات کشورمان هستند که به عنوان نمونه به حضور مسعود محکم کار و علیرضا رفیعی در مسابقات بین‌ المللی که ده روز پیش با حضور 12 تیمی اروپایی و 3 تیم آسیایی در لهستان برگزار شد و این دو بزرگوار به مقام‌های هفتم و هشتم دست یافتند که نشان از پتانسیل بالای این افراد را می‌رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استقامت نیاز به حضور در عرصه‌های بین‌المللی دارد و با توجه به پتانسیل و قابلیت‌هایی که از سوارکاران ایرانی سراغ دارم کسب مقام آن‌ها در میادین برون مرزی دور از استرس نیست./آق
برچسب ها: اسب ، جشنواره ، فیروزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار