"منوچهر اكبرلو" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فيلمي كه تنها با يك صحنه مجوز اكران گرفت

براي اكران عمومي يك پايان تخصصي گذاشته شده (در "گنهكاران") كه برخلاف روند قصه شخصيت خلافكار فيلم تسليم قانون مي‌شود.

"منوچهر اكبرلو "منقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: "قريبيان" در فيلم سينمايي "گناهكاران" در صدد ارائه نفوذ ايراني از فيلم "نوآور" است و به همين دليل كوشيده لباس‌ها، ظاهر و فضاسازي‌ها به گونه‌اي باشد كه دوره زماني يا جغرافيايي خاصي را  تداعي نكند.

وي افزود: البته با توجه به بضاعت پايين سينمايي ايران رسيدن به اين هدف بسيار سخت است و نمي‌توان به طور كامل اين فضاسازي ها را انجام داد به همين دليل مي‌بينم كه برخي از پليس‌هاي فيلم به طور دقيق به ازاي پليس‌هاي ايراني در زمانه‌اي كنوني هستند.

وي عنوان كرد: بخش قابل توجه فيلم فاصله گرفتن فيلمنامه آن از پليس‌هاي يك شكل خوب و بدون ايراد فيلم‌هاي پليسي تلويزيون سينمايي هاست از نقاط ضعف فيلمنامه مي‌توان به تغيير راوي آن در قسمت‌هاي مختلف فيلم اشاره كرد.


اين منتقد ادامه داد: به سخن ديگر بخش‌هايي از فيلم همراه با نريشن توسط كارآگاه جوان روايت مي‌شود و در بخش‌هاي ديگر او حضور ندارد.

اكبرلو تصريح كرد: يكي از نكات جالب اين فيلم بيان پيروزي آدم‌هاي شرور در برخي از اوقات است و با واقعيت‌ سازگاري دارد البته براي اكران عمومي يك پايان تخصصي گذاشته شده كه برخلاف روند قصه شخصيت خلافكار فيلم تسليم قانون مي‌شود.

اكبرلو بيان كرد: هر كسي با تماشاي فيلم متوجه مي‌شود كه اين صحنه تنها براي گرفتن مجوز اكران بود و به فيلمنامه اصلي ربطي ندارد.

اين منتقد خاطرنشان كرد: نكته ديگر اينكه نام اوليه فيلم "قصاص" بود كه در ذات خود حساسيت داشت و به نظر من نيز نام مناسبي نبود زيرا در فيلم قصاص به معني قانوني و شرعي رخ نمي‌دهد و به جاي آن انتقام شخصي داريم بنابراين همان بهتر كه نام فيلم تغيير يافته است./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار